Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
miercuri, 26 aug 2009 - Anul XIV, nr. 199 (4185)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9762 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,717 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   1 fişiere video

Lucrări utilităţi

Testare cu camion de mare tonaj, pentru străzile care vor fi refăcute

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)
Click aici pentru VIDEO

Seriozitatea firmelor de construcţii care se vor ocupa de refacerea străzilor distruse de lucrările de reabilitare a reţelelor de apă, canalizare şi termoficare, va fi testată, înainte de a fi turnat asfaltul pe stradă.
Mai exact, străzile vor trebui să treacă „testul camionului”. Asta presupune ca la orice lucrare unde strada a fost decopertată pe suprafeţe mari şi s-au făcut săpături, după umplerea golurilor cu pământ, nisip şi pietriş compactat, să fie testată rezistenţa lucrării prin trecerea unui autovehicul de mare tonaj.

 

Gropi în asfalt, din cauza neseriozităţii constructorilor

Ideea îi aparţine adjunctului conducerii Inspectoratului de Stat în Construcţii, Constantin Adomniţei, care, a solicitat ca acest test să fie pus în aplicare de anul acesta, la toate lucrările de refacere a străzilor afectate de săpături pe programul ISPA şi pe cel de modernizare a sistemului de termoficare.
“În mai puţin de un an de la asfaltarea străzilor, peste lucrări efectuate, apar probleme, prin scufundarea terenului, în special în preajma gurilor de canal. Pentru a evita această problemă trebuie respectate cu sfinţenie regulile de compactare a terenului şi gradul de compactare. Au mai venit unii cu probe la laborator, luate dintr-o zonă special pregătită, în care era totul în regulă, pentru ca restul drumului să îl facă după cum au vrut ei. Înainte de a turna asfaltul să încărcăm o Rabă, la capacitate maximă, şi să trecem cu ea pe acolo, să vedem ce se întâmplă. Riscăm altfel să păţim ca anii trecuţi, pe Traian Vuia, când a trecut un autobuz pe o stradă recent asfaltată şi să s-a afundat în asfalt. Asta ne-a arătat cel mai clar cât de bine s-a lucrat”, a spus Constantin Adomniţei, la comandamentul de coordonare a lucrărilor ISPA şi de termoficare, care are loc în fiecare marţi, la primărie.
Propunerea sa a fost acceptată de primarul Ion Lungu, mai ales că lucrările afectează zone intens circulate, unde o lucrare de calitate îndoielnică ar produce şi mai multe neplăceri sucevenilor, dar şi societăţilor de utilităţi.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Testare cu camion de mare tonaj, pentru străzile care vor fi refăcute.
 Vizualizări articol: 871 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 3 voturi
Testare cu camion de mare tonaj, pentru străzile care vor fi refăcute5.053

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   :) trimis de
(26 aug 2009, 11:09:18
asa sa va ajute Dumnezeu.

Numai sa va vad cu ce o sa scoateti raba de sub pamant, ca de cazut cade sigur. Prietenii stiu de ce
2.   Nebuni trimis de
(26 aug 2009, 11:21:48
la asfaltare nu se probeaza cu camionul calitatea asfaltului.....camioanele pot testa sub greutatea lor poduri ,punti.......etc ,dar ca la noi..........la nimeni
3.   Gauri negre trimis de
(26 aug 2009, 13:24:43
Auzeam ca prin Elvetia ar fi un accelerator de particule care ar putea provoca aparitia unor gauri negre,dar ele sunt gata facute la noi,eu nu stiu ce se mai chinuie aia sa le inventeze!Zic eu ca in loc de testul camionului ar trebui sa se faca testul hotiei,si ,daca nu va fi la o cota suficient de inalta veti vedea ca nu se vor mai prabusi strazile dupa modelul Universitatii cand s-au facut ca au refacut strada!Daca s-ar mai cere firmelor care liciteaza aceste lucrari sa prezinte un curriculum din care sa rezulte ce lucrari au mai efectuat si cu ce rezultate in timp in privinta calitatii,poate nu ar mai aparea ca niste capuse sa suga tot ce poate fi donat din fonduri europene sau mai putin europene.Chiar nimeni nu le pune nici o intrebare acestora cand le acorda aceste mici lucrari de milioane de euro?Sa credem ca nu exista interese cel putin ciudate in joc cand li se acorda unor firme care si-au batut joc cumplit de orice lucrare pana acum noi lucrari mai banoase?
4.   Garantie trimis de
(26 aug 2009, 13:37:03
A auzit cineva in tara asta de un termen de garantie acordat pt o lucrare de acest gen,care a fost durata acestuia,si in ce proportie s-a respectat?Care au fost penalitatile aplicate acelui constructor?a mai preluat noi contractari?Sunt ferm convins ca da,uitati-va la colapsul nostru!Unde exista acele laboratoare care testeaza calitatea stratului carosabil?Am vazut afara cum se verifica:exista un fel de freze care scot calupuri din asfalt in mod aleatoriu de pe suprafata turnata si se analizeaza acuratetea retetei,si gradul de presare etc.Nu stiu,a vazut cineva la noi facandu-se asa ceva?Oricum acel laborator nu ar trebui sa fie dependent de firma care construieste,cu siguranta.Un semn bun in toata afacerea asta e ca cineva s-a gandit ca ar fi bine sa testeze aceste lucrari,apoi sa dea un accept de plata si luare in primire!Dar,pt ca traim in Romania,teama mi-e ca toate astea vor fi doar vorbe-n vant,cainii vor latra si ursii vor trece tantosi mai departe.Sa dea Domnu sa n-am dreptate

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei