Cele două parcaje subterane din zona centrală a municipiului Suceava ar putea să fie la dispoziţia şoferilor cel mai devreme peste doi ani. Planul arhitectural arată că parcajele vor avea un singur nivel subteran şi sunt destinate doar autoturismelor. Parkingul principal are 107 locuri, iar în cel de-al doilea, din lateralul Casei Culturii, are 55 locuri.
Pentru amenajările exterioare, arhitectul care a coordonat proiectul de refacere a zonei centrale, Constantin Gorcea, apreciază că „trebuie fixat un nivel calitativ ridicat, deoarece este un spaţiu reprezentativ, care va da nivelul oraşului”. Din memoriul de arhitectură pe care ni l-a pus la dispoziţie reiese că platformele pietonale vor fi pavate cu granit, iar spaţiile verzi vor fi recreate. În planurile arhitectului sucevean, statuia „Bucovina înaripată” nu mai este în mijlocul pieţei, ci excentric, spre clădirea E.ON, iar oul uriaş nu-şi mai găseşte locul permanent, ci sezonier, în perioada sărbătorilor pascale. Piaţa 22 Decembrie este văzută ca un spaţiu larg, respirabil şi unitar ca aspect.
Pentru că este o lucrare amplă, arhitecţii propun execuţia pe tronsoane, pentru a reduce pe cât se poate disconfortul. Lucrările de reabilitare a suprafeţelor pietonale şi a străzilor au fost grupate în cinci obiecte diferite, ca părţi ale obiectivului de investiţie având funcţionalitate distinctivă.
Primul este reprezentat de suprafeţele pietonale şi spaţiu verde delimitate de strada Ana Ipătescu, strada Nicolae Bălcescu, blocul 1B şi blocul T7 şi parcajul nr. 1 nou creat în Piaţa 22 Decembrie. Aici se refac pavimentele cu dale de granit care să permită accesul ocazional carosabil la suprafeţele din jurul fântânii arteziene şi din lungul blocului 1B.
Spaţiul verde care separă strada Nicolae Bălcescu de parcajul nr. 1 şi rampa acestuia va necesita o taluzare pentru preluarea diferenţei de nivel între platforma de peste parcaj şi stradă.
Fântâna arteziană va fi reabilitată prin refacerea placajelor cu plăci de granit, iar pentru iluminat se propun corpuri cu montaj încastrat în paviment.
Mozaicul din jurul Casei Culturii se restaurează
Al doilea tronson este reprezentat de suprafeţele pietonale şi spaţiul verde delimitate de parcajul nr. 2 nou creat, de clădirea E.ON, strada Ciprian Porumbescu, blocurile nr.1 şi 3 şi strada Vasile Bumbac.
Lucrările de reabilitare vor consta în principal în reabilitarea circulaţiei pietonale adiacente traseului străzii Vasile Bumbac şi parţial clădirii E.ON, cu dale de granit de 8 cm pentru a putea fi ocazional carosabile. Ponderea mare o are refacerea spaţiului verde pe traseul actual al străzii Vasile Bumbac ce se deviază, inclusiv trotuarul existent şi reabilitarea spaţiului verde din jurul rezervorului de incendiu al Casei de Cultură.
Tronsonul trei este reprezentat de zona dată de suprafeţele pietonale şi spaţiile verzi şi de traseul străzii Ştefan cel Mare dintre strada Nicolae Bălcescu şi parcajul nr. 2 şi din jurul Casei Culturii.
Se presupune ca întreaga suprafaţă să fie tratată ca ocazional carosabilă, având în vedere tipul de activităţi ce se desfăşoară în piaţă-târguri, expoziţii etc.
Pavimentul va fi din piatră naturală (granit) în două culori şi texturi diferite, în grosime de zece cm pe traseul propriu-zis al străzii Ştefan cel Mare şi opt cm pe platforme.
În zona adiacentă Casei Culturii, platformele şi treptele realizate din mozaic de marmură şi mozaic tip Veneţian de marmură care face parte din amenajările exterioare ale clădirii, cu alcătuiri similare cu pardoselile şi treptele acesteia, vor fi restaurate prin utilizarea aceloraşi materiale şi detalii.
Două noi sensuri giratorii
Tronsonul patru este reprezentat de traseul străzii Ştefan cel Mare transformată în pietonal în anul 1985 - între strada Nicolae Bălcescu şi strada Curtea Domnească. Lucrările constau în principal în refacerea pavimentelor şi reabilitarea jardinierelor banchetelor decorative existente. Pe traseul propriu zis al străzii Ştefan cel Mare se va utiliza pavaj din dale de granit de zece cm grosime, având în vedere posibilitatea utilizării în anumite situaţii ca traseu carosabil şi de opt cm grosime pe platformele adiacente, având în vedere caracterul accidental carosabil.
Tronsonul cinci ar fi format din străzile cu trotuarele şi spaţiile verzi aferente ce îşi păstrează doar caracterul carosabil: Ana Ipătescu, Nicolae Bălcescu, Ciprian Porumbescu, prelungirea străzii Vasile Bumbac şi cele două intersecţii cu sens giratoriu. Lucrările prevăzute sunt amenajarea unui sens giratoriu la intersecţia străzii Ana Ipătescu cu Nicolae Bălcescu şi accesele spre Mc Donald’s şi în parcajul 1; amenajarea intersecţiei străzii Ciprian Porumbescu cu strada Vasile Bumbac (sens unic) şi accesul în parcajul 2, tot în sens giratoriu de dimensiuni minimale, şi realizarea noului traseu al străzii cu sens unic Vasile Bumbac.