O echipă mixtă a Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) şi a Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Suceava verifică, începând de ieri, la solicitarea responsabililor de la Bucureşti, activitatea Serviciului Judeţean de Ambulanţă. Controlul, care se va derula până în data de 7 august, urmăreşte activitatea desfăşurată de Ambulanţa Suceava în perioada 1 ianuarie - 31 iulie a.c..
Verificările vizează modul de respectare a clauzelor contractuale privind raportarea serviciilor care fac obiectul contractului, respectiv concordanţa dintre serviciile raportate (numărul de solicitări şi km parcurşi) cu cele din documentele de evidenţă specifice de la nivelul Serviciului de Ambulanţă, încadrarea cu personal conform clasificării ambulanţelor, dacă aparatele medicale şi echipamentele din dotare sunt funcţionale.
Obiectivele urmărite de echipa mixtă a CAS şi DSP
Printre obiective se numără şi respectarea clauzei contractuale privind asigurarea prezenţei personalului medico-sanitar, asigurarea serviciilor medicale de urgenţă prespitalicească cu utilizarea mijlocului de transport adecvat şi a echipamentului corespunzător situaţiei respective, consemnarea tuturor solicitărilor în registrul de apeluri, fişă de solicitare, foaie de drum.
Tematica controlului vizează şi respectarea prevederilor Ordinelor Ministerului Sănătăţii, respectiv a Ordinului nr. 1091 din 7 septembrie 2006 privind aprobarea protocoalelor de transfer interclinic al pacientului critic, Ordinului nr.1092/2006 privind stabilirea competenţelor şi atribuţiilor echipajelor publice de intervenţie de diferite niveluri în faza prespitalicească.
Echipa mixtă a CAS şi DSP Suceava are în vedere şi modul de respectare a Legii nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii (titlul IV) şi a Ordinului nr. 2021/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare ale titlului IV “Sistemul naţional de asistenţă medicală de urgenţă şi de prim ajutor calificat” din Legea nr. 95/2006.