Cea de-a IV-a ediţie a Festivalului de Artă Medievală “Ştefan cel Mare”, care se va desfăşura în această vară în intervalul 16-23 august, nu are, până la această oră, nici un sponsor.
Bugetul festivalului, cu 40% mai mic decât la ediţia precedentă
Directorul general al Complexului Muzeal Bucovina, Constantin Emil Ursu, a declarat ieri într-o conferinţă de presă, în care a prezentat programul ediţiei din acest an, că la capitolul sponsori nu poate bifa încă nici o firmă.
Raportat la bugetul de anul trecut, el a precizat că, până la această oră, dispune de o sumă cu 40% mai mică, cei 300.000 de lei (din care 100.000 de la Primăria municipiului Suceava, care, alături de Consiliul Judeţean, este partener în organizarea manifestării) nefiind suficienţi pentru susţinerea programului conceput iniţial.
„Este criză şi, chiar dacă avem bani, nu facem sponsorizări!”
De aceea a fost nevoit să renunţe la o serie de participări, cum ar fi Teatrul „Bacovia” de la Bacău (care figura în program cu spectacole de comedia dell’arte) sau Asociaţia Arcaşilor „Lupii din pustă”, de la Oradea.
„N-am primit până acum nici o confirmare de sponsorizare de la firmele contactate” a spus el, reproducând un răspuns de la una din companiile pe sprijinul căreia conta: „Este criză şi, chiar dacă avem bani, nu facem sponsorizări!”.
„Se pare că nu criza economică este cea care ne afectează, ci criza de încredere”, a spus el.