Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
miercuri, 8 iul 2009 - Anul XIV, nr. 157 (4143)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9762 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,717 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook

Destine frânte

Au murit în microbuzul cu care veneau din străinătate, la doi paşi de casă

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)
Click aici pentru VIDEO

După ce au parcurs în jur de 2.000 de kilometri, întorcându-se din Belgia, Olanda sau Germania, unde majoritatea lucraseră în ultima vreme, şapte suceveni aflaţi într-un microbuz au fost implicaţi într-un cumplit accident rutier, la câţiva kilometri de municipiul reşedinţă de judeţ.
Şoferul şi cei doi pasageri din faţă nu au avut nici o şansă de supravieţuire, banii munciţi peste hotare, căzuţi lângă cadavrele lor, întregind peisajul cutremurător de la faţa locului.

 

Accidentul s-a petrecut ieri dimineaţă, în jurul orei 4.00, pe DN 17, între Şcheia şi Stroieşti. Din cercetările poliţiei rezultă că şoferul, care conducea de cel puţin 36 de ore, mai având doar câţiva kilometri de parcurs până la autogara din Suceava, unde urma să lase călătorii, a lovit un cal fără stăpân, care se deplasa pe partea carosabilă. Urmare a impactului cu animalul, conducătorul auto a pierdut controlul asupra direcţiei de mers şi, după aproximativ o sută de metri parcurşi, maşina a lovit violent capul de beton al unui podeţ de pe contrasens, răsturnându-se în afara drumului.

 

Cursă clandestină

Microbuzul implicat în accident, un Renault Trafic, cu numărul de înmatriculare B-85-UOT, îi aparţinea lui Nicolaie Sebastian Chiverega, un bărbat în vârstă de 39 de ani, din comuna Bălcăuţi. Acesta plecase de vineri spre Belgia, unde îşi lăsase soţia la muncă, iar la întoarcere a adunat şase suceveni, care lucrau în Germania, Belgia sau Olanda şi a plecat spre Suceava. Bărbatul nu era înregistrat ca transportator legal de persoane, efectuând o cursă clandestină.
Din informaţiile oferite de supravieţuitori rezultă că şoferul plecase din Germania de duminică seară, conducând fără a face o pauză de somn.

 

Ghinionul de a fi la locul nepotrivit

Pasagerii din microbuzul morţii au fost Rodica Precob, în vârstă de 48 de ani, din comuna Zamostea, Gheorghe Sechelariu, în vârstă de 23 de ani şi Florin Cojocariu, în vârstă de 21 de ani, ambii din oraşul Siret, Liviu Haureş, de 37 de ani, din Bălcăuţi, Ilie Cotos, de 23 de ani, din comuna Straja şi Adrian Ilie Constantin, de 25 de ani, din Udeşti.
Din cauza distanţei foarte lungi, pe parcursul traseului pasagerii şi-au schimbat locurile în maşină, poziţia acestora în interior dovedindu-se o chestiune de viaţă şi de moarte.
În momentul accidentului, pasageri pe bancheta din faţă, alături de şofer, erau Rodica Precob, singura femeie din maşină, şi tânărul de 23 de ani, Gheorghe Sechelariu. După cum au aflat rudele femeii moarte, aceasta trecuse de puţin timp în faţă, pentru a-i permite unuia dintre bărbaţi să se odihnească, acest banal gest având să o costă viaţa.
Urmare a impactului cu podeţul, toţi cei trei pasageri de pe bancheta din faţă au fost zdrobiţi între fiarele contorsionate ale maşinii, echipajul de Descarcerare al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Suceava scoţându-i fără viaţă din maşină.

 

Unul dintre pasageri a ieşit din maşină pe picioarele sale

Dintre cei patru pasageri din spate, trei au fost găsiţi şi ei prinşi între fiare, în timp ce unul, Ilie Cotos, ieşise din maşină pe picioarele sale, el fiind şi cel care a sunat la 112, anunţând accidentul.
La Spitalul de Urgenţă Sfântul Ioan cel Nou au ajuns Florin Cojocariu, tânărul de 21 de ani din Siret, diagnosticat cu politraumatism, contuzie craniană şi toracică, Ilie Adrian Constantin, din Udeşti diagnosticat cu traumatism cranio-cerebral, contuzii la umăr, şold şi gambă şi Liviu Haureş, consăteanul şoferului, ajuns la unitatea spitalicească în stare gravă, în şoc hemoragic, cu traumatism cranio-cerebral forte şi o fractură deschisă la coapsa stângă.
Florin Cojocariu şi Liviu Haureş au fost supuşi unor intervenţii chirurgicale şi se află la Anestezie-Terapie Intensivă, în timp ce Ilie Adrian Constantin era internat ieri în secţia Ortopedie.

 

Povestea unui supravieţuitor

Cu acesta din urmă am reuşit să stăm de vorbă la puţin timp după accident. El ne-a povestit că microbuzul în care se afla rula cu circa 90 de kilometri la oră şi, dintr-o dată, în faţa maşinii, în mijlocul drumului, a apărut un cal pe care şoferul nu l-a mai putut evita.
„Ne-am izbit de cal, apoi de ceva de beton. Când maşina s-a oprit am vrut să ies, dar eram blocat între scaune, peste mine era un bagaj şi un om. Am văzut şoferul mort, era sânge, ieşea fum din nişte cabluri. Un alt băiat, tot Ilie, din Straja, a reuşit să iasă şi a încercat să oprească o maşină. Din 4-5 maşini, câte au trecut, una n-a oprit. Una de Satu Mare era în spatele nostru, dar n-a oprit să vadă dacă nu poate ajuta pe cineva. A sunat băiatul ăsta, Ilie, la 112 şi a venit ambulanţa imediat”, a relatat Ilie Adrian.
Acesta a mai spus că a venit acum acasă din Germania după aproape şapte luni, fără să-şi anunţe familia. Voia să le facă o surpriză, să-şi petreacă aniversarea zilei de naştere, de astăzi, alături de ei.

 

Ultima discuţie cu mama

Rodica Precob, femeia în vârstă de 48 de ani, din Zamostea, moartă în urma accidentului, avea trei copii şi plecase la strâns căpşuni în Germania de aproximativ cinci săptămâni. După cum a povestit Alin Precob, unul dintre fiii săi, era la prima ieşire peste hotare şi se hotărâse să vină atât de repede acasă din cauza unor probleme de sănătate.
„Azi-noapte (n.r. luni noapte), pe la două fără douăzeci, m-a sunat mama şi mi-a spus să vin la Suceava că într-o oră, o oră şi ceva ajunge. Era la Câmpulung şi a fost ultima dată când am auzit-o în viaţă”, spune plin de durere fiul acesteia. El ne-a declarat că a ajuns la autogara din Suceava, de unde urma să-şi ia mama către casă, în jurul orei 3.00, la scurt timp sunându-l pe Sebastian Chiverega, şoferul microbuzului, care i-a spus că mai are cel mult o oră până ajunge la autogară.
„Pe urmă am mai sunat, dar nu a mai răspuns nimeni.... Mai târziu m-au căutat de la poliţie, să mă duc la spital”, povesteşte tânărul.

 

Airbag-urile maşinii nu s-au deschis

În Bălcăuţi l-am găsit pe Ion Magorca, socrul şoferului decedat. El a povestit că ginerele său mergea des în străinătate, unde muncea pentru a reuşi să-şi ridice o casă în sat. Avea doi copii, o fetiţă de şapte ani şi un băieţel de cinci ani, iar nevasta, cadru didactic, plecase cu el în Belgia, unde urma să rămână la muncă pe perioada vacanţei de vară.
„Maşina e luată nouă, în 2008, în leasing. Nu înţelegem de ce nu s-a deschis nici un airbag, şi poliţia mi-a confirmat că aşa ceva nu este în regulă, ar trebui să-i dăm în judecată pe cei de la Renault. Maşina aţi văzut-o cum este şi nu s-a deschis nici un airbag”, a declarat Ion Magorca.
 


Aveau sume mari de bani la ei

Cum se întorceau din străinătate, sucevenii aveau numeroase bagaje şi sume de bani. Conform unor surse, numai la unul dintre răniţi s-a găsit o sumă de aproximativ 20.000 de euro. Femeia care a decedat adusese acasă aproape 1.000 de euro. Pentru a preîntâmpina eventuale discuţii ulterioare, oamenii legii au sigilat toate bunurile, identificarea lor urmând a se face în prezenţa rudelor sau a supravieţuitorilor.



Inconştienţa stăpânului unui cal

Trecând peste starea de oboseală şi posibila lipsă de reacţie a şoferului, acest accident scoate în evidenţă inconştienţa stăpânului unui cal. Animalul care a fost lovit de microbuz se plimba în plină noapte pe un drum naţional, abandonat ori doar lăsat la voia întâmplării de stăpân.
Poliţia veterinară a identificat calul după microcip, ca fiind înregistrat la un proprietar din Plopeni. Verificările veterinarilor au arătat că săteanul în proprietatea căruia figurează animalul a murit, acesta plimbându-se probabil pe la mai mulţi proprietari, fără ca aceste tranzacţii să mai fie înregistrate. Poliţia încearcă acum să afle cine avea respectivul cal în îngrijire.
Animalul avea 16 ani şi a fost spulberat după ce microbuzul l-a târât pe o distanţă de 50 de metri.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Au murit în microbuzul cu care veneau din străinătate, la doi paşi de casă.
 Vizualizări articol: 1494 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 4.43/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 4.4 din 21 voturi
Au murit în microbuzul cu care veneau din străinătate, la doi paşi de casă4.4521

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Broblem trimis de
( 8 iul 2009, 11:16:00
Dumnezeu sa-i ierte pe cei care s-au dus!

Insa am cateva intrebari la voi:

1. Aia pare masina care a suferit un accident la NUMAI 90 km/h?

2. Impact cu calul, nasol desigur, dar nu pui frana? Si daca dupa 70-80 de metri de apasat frana ai 90 la ora, atunci cat aveai cand ai inceput sa calci pedala?

3. Oare soferul si pasagerii din fata purtau centura? Ca daca nu, ar putea explica de ce airbagurile nu s-au deschis (sunt marci de masini care conditioneaza deschiderea airbagului de punerea centurii).

Sa zicem ca e de inteles ca nu a putut evita calul... oboseala maxima ai in tine dupa mii de kilometri si odihna ioc! Dar nu cred, si martorul/supravietuitorul poate sa jure, ca masina aia mergea cu doar 90 la ora! La 90 la ora avea sanse sa evite un obstacol, si, mai ales, sa evite impactul cu capul de pod... Parerea mea.
1.1  RE: Broblem trimis de
( 8 iul 2009, 16:40:25
zi o firma care conditioneaza deschiderea airbagului doar daca e pusa centurahappy

masina s-a lovit in partea de jos, probabil nu a ajuns la senzor(masinie sunt facute astfel incat daca intrii intr-o movila de pietris sa nu se activeze airbagul,)

e de ajuns 90 la orawinking, aproape 2 tone ce se opresc brusc de la 90 la ora e de ajuns sa arate asawinking

calca tu un cal cu aproape 100 la ora(tine minte ca si calu ala are sute de kg si e inalt, e de ajuns sa calci un caine sa vezi ce forma intampini) si sa te vad ca pastrezi controlu la masinawinking (probabil soferul nici nu a vazut capul de pod)

Dumnezeu sa ii ierte

E o problema cu caii aici in judet, odata in drumul spre bunesti am depasit unul care galopa nestingherit pe drum.... si daca tineti minte chiar si pe aeroport a fost un incident.
1.2  RE: Broblem trimis de
( 8 iul 2009, 16:49:10
Eu doar am intrebat/presupus ca nu purtau centura. Si asta ar putea explica de ce nu s-au deschis airbagurile.

Firme care conditioneaza deschiderea airbagurilor de centura pusa? Doua la indemana: Renault si Dacia. Ma rog, o firma... Mai sunt si altele, dar nu mai stau sa le caut acum.

Ok, deci pentru tine: masina la 90 km/h (declarati! neinsemnand si reali) plus cal = moarte sigura?

Eu zic de 120+ mai degraba...
1.3  RE: Broblem trimis de
( 9 iul 2009, 00:06:32
uitete de la minutul 06:30 sa vezi teste la care trebuie sa suporte masina fara sa activeze airbagul http://www.youtube.com/watch?v

nici o firma nu conditioneaza activarea airbagului , daca vrei sa nu functioneze airbagul, se poate dezactiva, cel de la pasager la UNELE masini, invarti cheia intr-un locas.

(am un amic a luat o bordura cu 140 la ora si a facut praf masina, a scapat fara o zgarietura multumita airbagului, nu purta centura)

(cauta un articol de luni, vezi ca si la forasti weekendul acesta au murit 3 oameni in acelasi mod, anume au lovit un cap de pod)
1.4  RE: Broblem trimis de
( 9 iul 2009, 08:06:43
Dude, deci eu iti spun ca nici la Dacia, nici la Renault airbagul nu sare daca nu ai centura, si tu imi spui ca nu-i asa...

Na bine, normal ca se poate dezactiva airbagul pasager, citisem de unul care, desi mergea cu sotia in dreapta, il avea dezactivat. Intrebat de ce, a spus ca nu vrea sa-i strice bordul airbagul cand sare...

Pan' la urma ar trebui sa interzicem capetele de pod, astea produc multe victime...
2.   Concluzia ... trimis de
( 8 iul 2009, 11:22:11
Numai in Romania gasesti pe sosele animale fara stapan care umbla de capul lor: cai, oi, vaci etc. Romania este o tara frumoasa, pacat ca este locuita!
3.   Tara, calul si caruta trimis de
( 8 iul 2009, 11:24:50
Ce conteaza de unde vin, ce au facut sau altele. Problema e acest cal care spulbera vieti si nenoroceste pe alti. Bai hahalera de ziarist pe voi va intereseaza ce bani aveau, poate pica ceva. De ce nu spui ceva de militie si lipsa restrictiilor privind circulatia cailor. Crezi ca se mai afla a cui e. Iti spun eu un tigan din scheia l-a furat. In zona scheia e o problema majora cu acesti cai, carute, in concluzie tigani care merg la furat de fier vechi. Da nimeni nu vede. Am sesizat un organ in aceasta privinta si a spus ca de sus se dau ordine. Alo Hermeniuc lasa sensul giratoriu, fa ceva cu carutele.
4.   Statzi atentzi... trimis de
( 8 iul 2009, 14:36:50
acum cu concediile astea,tre sa statzi atentzi la drum,ca venim foarte multi din afara si suntem obisnuiti sa conducem ca in strainatate,fara animale pe strazi si fara pietoni care trec pe unde vor si fara sa se asigure.Fac apel la toata lumea sa fie atenta si sa se odihneasca macar vreo 2-3 ore la vreo 8-9 ore de condus,in locul celor decedatzi putem fi si noi,care in goana dupa bani sa ne facem un rost in viata asta nu mai suntem atentzi.DUMNEZEU SA-I IERTE...
5.   Dumnezeu sa-i ierte! trimis de
( 8 iul 2009, 15:42:37
E groaznic ce s-a intamplat. Ma pun in locul rudelor, pt ca si eu imi astept parintii din strainatate peste 2 luni...si incerc sa-mi imaginez cosmarul prin care trec. Doamne fereste! Eu am fost de curand la Bacau, iar intr-o comuna inainte de Roman, era un accident similar, iar masina era in camp rasturnata la vreo 20 de metri. Un lucru e sigur...caii nu vor disparea niciodata pe raza satelor..comunelor, pt ca animalul e mana dreapta a omului de la tzara. Inca 100 de accidente de genul asta si cu siguranta n-o sa se schimbe nimic. Asa ca, singura solutie ar fi atentia sporita, respectarea programului de odihna si limita de viteza. Stiu multe cazuri in care oamenii au ajuns cu bine din straintate...iar cu cativa km inainte de casa au facut accident, nu se pot compara drumurile de la ei cu cele de la noi.
6.   Aloo extra trimis de
( 8 iul 2009, 19:10:15
esti an plop si plopul an aer se vede ca iesi cu masina de doua ori pe luna altfel nu ai vb
6.1  RE: Aloo extra trimis de
( 9 iul 2009, 08:03:53
Invata sa scrii, analfabetule, ca altfel nu te cred ca ai luat carnetul pe bune, daca-l ai.
7.   Militia este total incompetenta trimis de
( 8 iul 2009, 19:30:52
militia este de vina!!!!!!!!!!!!!!!!!!!doar ei, care intotdeauna inchid ochii la neregulile si abaterile din trafic.

nu stiu decat sa opreasca 2-3 masini in trafic si sa amendeze pentru centura si trecere peste linia continua...atat. eventual daca persoana oprita are "pile" si da un telefon, nici amarata de amenda nu mai este consemnata....asta e romania....multa drepate are colegu de mai sus.....romania este o tara foarte frumoasa....pacat ca este locuita.

daca ar fi patit un membru al unei familii de militieni o tragedie asemanatoare ...oare se schimba ceva?????

eu sa fiu militian, opresc caruta si o tai in doua cu drujba, calul il confisc si la revedere. dar e mare rusine sa confisti un cal. imediat apar intrebari...unde il ducem, unde il tinem, cum il duceam? se suie agentul pe el si il duce la sectie??? TARA DE CCAcT, nu suntem in stare sa ne organizam si sa punem in aplicare niste proceduri de la a la z.
8.   Imi cer scuze.... trimis de
( 8 iul 2009, 19:34:21
ordinea este asa - presedintele tarii - prim ministru tzasti/basti - parlamentul/senatul - presedintele consiliului judetean - prefectul - si apoi militianul....dar are si el o vina...nu mai mare decat a rahatillor de guvernanti care isi vand sufletul pe 3 arginti
9.   Politia nu isi face treaba... trimis de
( 8 iul 2009, 21:32:31
daca aveti drum spre Ostra sa vedeti cate animale sunt pe marginea drumului libere; stapani inconstienti, plotia nu facenimic, cu toate ca sunt si gur ca circula pe acolo zilnic, era sa o patesc si eu cu oi, vaci si cai. Cu toate ca acesti oameni au gradini si fanaturi intinse pe dealuri, tot la marginea drumului este iarba mai buna si iese laptele mai bun. Nu sunt deloc, constienti nici cei care circula cu atelajele trase de cai, incarcate cu fan sau lemne. Rusine POLITIEI RURALE SI RUTIERE, ca nu se autosesizeaza, si vin doare sa constate accidentele can acestea ar putea fi evitate.
10.   ! trimis de
( 9 iul 2009, 03:23:42
Dumnezeu sa-i ierte!
11.   CAII MIRLANILOR trimis de
( 9 iul 2009, 04:01:46
Stapinul calului trebuie sa fie o ghioarla de topirlan care trebuie prins si bagat la puscarie.D-alde astia sint multi in tara si confunda soselele nationale cu izlasul lor unde sau nascut din alcool si mamaliga.

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei