Cadre didactice din 14 localităţi sucevene afectate de inundaţiile de anul trecut au fost incluse într-un proiect de formare, finanţat de UNICEF, în vederea îmbunătăţirii situaţiei copiilor afectaţi psihic de inundaţii.
După ce profesorii au fost instruiţi la Sinaia, în perioada 29 iunie – 1 iulie, de către managerii de proiect, consultanţi şi formatori, în cadrul primului modul de formare a cadrelor didactice, urmează ca şi copiii din localităţile Ţibeni, Vicovu de Sus, Vicovu de Jos, Dolhasca, Bilca, Brodina, Dorneşti, Frătăuţii Noi, Frătăuţii Vechi, Gălăneşti, Straja, Suceviţa, Ulma, Voitinel să fie sprijiniţi de aceşti formatori.
Purtătorul de cuvânt al Direcţiei de Asistenţă Socială Suceava, Liviana Enea, a declarat, într-o conferinţă de presă, că, în perioada următoare, profesorii instruiţi la Sinaia vor aplica la nivelul şcolilor din cele 14 localităţi un chestionar care doreşte să pună în evidenţă în ce măsură cadrele didactice au informaţii despre stresul posttraumatic.
„Ulterior, vor centraliza aceste informaţii, vor realiza o evaluare la nivel de şcoală, iar în luna august vor avea loc întâlniri cu colegii dumnealor, prin care se vor disemina informaţiile pe care participanţii la întâlnirea de la Sinaia şi le-au însuşit”, a mai completat Liviana Enea.
Copii vulnerabili
Directorul adjunct al Protecţiei Copilului Suceava, Niculina Doina Daneliuc, a completat că toţi copiii din comunităţile afectate de inundaţii sunt vulnerabili, pentru c[ au trecut prin experienţe de viaţă dramatice. „Efectele inundaţiilor se resimt la nivelul familiilor şi în principal al copiilor nu doar pe plan social, ci şi pe plan psihologic. Majoritatea copiilor afectaţi de dezastre naturale au nevoie de consiliere şi suport specializat”, a mai completat directorul Daneliuc.