Două licitaţii organizate pentru întreţinerea şi reabilitarea unor drumuri din judeţul Suceava, organizate de Consiliul Judeţean, au fost contestate de unul dintre ofertanţi şi au fost admise de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC).
În cea de-a doua jumătate a lunii trecute, SC Transporturi Auto SA Botoşani, patronată de Liviu Constantin Conţac, a contestat rezultatul procedurii de atribuire, prin licitaţie deschisă, a contractului de lucrări de reparaţii, întreţinere curentă şi deszăpezire pe drumurile aflate în administrarea Direcţiei Judeţene. Câştigătoarea licitaţiei a fost desemnată SC Drumuri şi Poduri Suceava, cu unic acţionar Consiliul Judeţean.
CNSC a admis contestaţia şi a comunicat firmei Transporturi Auto că a dispus anularea raportului procedurii şi a actelor subsecvente şi refacerea acestora după reevaluarea ofertelor în urma solicitării de clarificări adresate contestatoarei. O a doua solicitare a firmei botoşănene, de a fi declarată câştigătoare a licitaţiei, a fost respinsă ca inadmisibilă.
O altă contestaţie a fost formulată de Liviu Conţac împotriva licitaţiei pentru modernizarea drumului Salcea – Vereşti – Roşcani, lucrare finanţată din fonduri europene, în valoare de 69 de miliarde de lei vechi. Şi această contestaţie a fost admisă parţial, în sensul dispunerii de anulare a comunicării rezultatului şi reevaluare a ofertei SC Transporturi Auto SA Botoşani.
Împotriva ambelor decizii ale CNSC se poate formula plângere în termen de zece zile de la comunicare.
Conţac: „Eu fac în 10 ore ce fac ei în trei zile, eu produc cu doi-trei oameni, ei au o armată”
Acţionarul de la SC Transporturi Auto SA, Liviu Conţac, ne-a declarat că la ambele licitaţii firma lui a avut preţul cel mai mic şi, cu toate acestea, a pierdut în faţa SC Drumuri şi Poduri Suceava contractul de întreţinere a drumurilor judeţene, deşi sucevenii au avut o ofertă mai mare cu 50 de miliarde de lei vechi, iar criteriul de selecţie a fost preţul cel mai mic. La a doua licitaţie, diferenţa a fost mult mai mică, de aproape 2 miliarde de lei vechi, dar tot societatea din Suceava a fost declarată câştigătoare.
„Ni s-a spus că avem preţuri mai mici decât cele la care cred ei că se pot executa lucrările, că sunt prea mici, şi ne-au descalificat. Preţurile noastre sunt reale şi corecte, ale lor sunt peste media naţională. Este o societate cu o armată de trepăduşi şi politruci, fără utilaje moderne, care normal că are costuri mari. Nu mă priveşte pe mine ce fac ei acolo, dar cred că au o problemă de management”, a afirmat Liviu Conţac.
Potrivit acestuia, la drumul Salcea – Vereşti - Roşcani este vorba în principal de reasfaltare şi este firesc ca firma lui să aibă preţuri mai mici, deoarece are o staţie de asfalt mult mai performantă decât a societăţii de drumuri din Suceava.
„Cu utilajele mele, fac în 10 ore ce fac ei în trei zile, eu produc cu doi-trei oameni, ei au o armată. Staţia noastră a fost achiziţionată în 2008 din Germania şi este performantă. Au încercat să impună orele de funcţionare a staţiei, ceea ce nu este normal. Pot impune doar condiţii de calitate a mixturii asfaltice şi a cantităţii”, consideră botoşăneanul.
Nici una dintre lucrările de drumuri ale CJ Suceava nu a fost contractată
Războiul declaraţiilor între Botoşani şi Suceava a început săptămâna trecută, după ce preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, a afirmat, într-o conferinţă de presă, că începerea lucrărilor de întreţinere a drumurilor judeţene este întârziată de contestaţia pe care a înaintat-o una dintre firmele care au participat la licitaţia pentru atribuirea contractului de execuţie.
„Nu putem să începem reparaţiile din cauza contestaţiilor la licitaţiile organizate. Aşteptăm răspunsurile de la contestaţii pentru că nu putem să începem lucrările până nu avem o decizie clară. Din păcate, aceste contestaţii reprezintă o procedură care nu s-a schimbat, o meteahnă a constructorilor. Şi văd că la orice licitaţie făcută de noi s-a depus contestaţie şi, din păcate, această problemă e în toată ţara”, a declarat Flutur.
El a mai precizat că licitaţia pentru reabilitarea unui alt drum, Vatra Dornei – Panaci, va avea loc în cursul lunii iulie a.c., în timp ce pentru drumurile Pojorâta – Rarău şi Dărmăneşti – Calafindeşti – Siret, comisia de licitaţie analizează ofertele depuse de constructori. De asemenea, licitaţia pentru reabilitarea drumului Probota – Dolhasca a fost anulată deoarece nici o firmă nu îndeplinea condiţiile de conformitate stabilite prin caietul de sarcini.
(17 iun 2009, 12:07:34
P.S.Domnule Contac,de unde pana unde va permiteti sa va dati cu parerea vis-a-vis de managementul societatii Drumuri si Poduri Suceava?