Pentru al doilea an consecutiv, toţi cei 220 de elevi ai Centrului Şcolar Câmpulung Moldovenesc au primit premii şi diplome la sfârşitul anului şcolar. Unii pentru rezultate foarte bune la învăţătură, alţii pentru că s-au evidenţiat în competiţiile sportive, în activităţile artistice, dar şi în activităţile extraşcolare.
Într-un cadrul festiv, la serbarea de sfârşit de an şcolar, fiecare elev a primit ieri felicitări, diplome şi premii chiar din mâna directoarei Centrului, profesoara Elena Zvanciuc. Aceasta ne-a spus că „fiecare elev este un câştigător. În primul rând, pentru că este în grija noastră, a inimosului colectiv de la Centrul Şcolar Câmpulung, iar, în al doilea rând, pentru că prin talentul şi sârguinţa lor s-au evidenţiat într-un mod pozitiv în cadrul activităţilor desfăşurate în şcoală şi în afara şcolii. A devenit o tradiţie ca toţi elevii noştri, fără deosebire, să fie premiaţi şi să se bucure de aprecierile noastre”.
Activităţi artistice
La serbarea de ieri au participat mulţi părinţi ai elevilor, care nu şi-au văzut copiii doar cu diplome şi cadouri în mâini, ci i-au văzut şi la muncă.
Sub îndrumarea corepetitorului Romeo Constantin Grosu, elevii câmpulungeni au susţinut un program artistic, din care nu au lipsit muzica (pop-rock, populară), dansul şi umorul.
Atât profesorii, cât şi părinţii elevilor cu nevoi speciale de la Centrul Şcolar Câmpulung sunt obişnuiţi cu concerte de muzică pop-rock, dar şi de muzică populară, dansuri şi piese de teatru, pe care, în mod periodic, le realizează aceşti copii talentaţi.
Directoarea şcolii ne-a mai spus că talentul elevilor de la Centrul Şcolar din Câmpulung Moldovenesc a fost recunoscut prin zecile de premii şi diplome obţinute în concursuri judeţene şi naţionale. Activitatea şi îndeletnicirile elevilor au fost răsplătite de UNICEF, care a acordat Centrului Şcolar o medalie.
Parteneriat cu poliţia
Nu este greu să recunoşti sârguinţa şi talentul acestor copii, chiar de la intrarea în şcoală. Pereţii sunt ornaţi cu desene, cu fel şi fel de tablouri realizate din materiale textile, pentru care îţi trebuie îndemânare. Multe dintre reuşitele acestor elevi se găsesc publicate şi în revista Centrului Şcolar „Visătorii”, care cuprinde fotografii, impresii ale copiilor şi profesorilor îndrumători.
Centrul Şcolar colaborează foarte bine cu poliţia din Câmpulung Moldovenesc, între cele două instituţii existând un parteneriat. La serbarea de ieri, agentul de proximitate Ramona Sârbu a acordat câteva premii elevilor din clasa a VI-a B, cu care a colaborat în cadrul mai multor acţiuni pe teme rutiere. Ea a fost sprijinită în activităţile iniţiate cu copiii de agentul Ioan Ciuciuc şi profesoara de educaţie specială Lucia Piticari, care este şi diriginta clasei a VI-a B. Împreună au reuşit să realizeze acţiuni deosebite, în scopul cunoaşterii regulilor de circulaţie.
Antrenaţi în activităţi educative
„Scopul acţiunilor a fost să-i facem pe copii să privească poliţistul ca pe o persoană normală, care veghează la siguranţa oamenilor, şi nu ca pe o persoană care inspiră teamă. Am reuşit acest lucru şi chiar s-a legat o prietenie între elevii acestei clase şi poliţişti. De Ziua Europeană a Siguranţei Rutiere, elevii clasei a VI-a B au fost primii care i-au felicitat pe poliţişti şi le-au oferit desene personalizate. De această dată, poliţiştii sunt cei care le oferă cadouri copiilor”, ne-a spus profesoara Lucia Piticari. Ea a completat că elevii pe care-i coordonează au fost invitaţi la sediul poliţiei, cu acordul comandantului Poliţiei din Câmpulung, Dan Zoltan Apopei, unde au asistat la o demonstraţie cu maşina poliţiei rutiere.
Cei opt elevi din clasa a VI-a B au participat, împreună cu diriginta lor, la mai multe acţiuni realizate împreună cu biblioteca municipală din Câmpulung, dar şi cu elevii Şcolii Generale Nr. 2. „Chiar miercuri am organizat, împreună cu câţiva elevi de la Şcoala Nr. 2, o excursie în judeţul Neamţ. Copiii au avut prilejul să viziteze mai multe mănăstiri şi case memoriale. Încercăm să-i antrenăm pe elevii noştri în cât mai multe activităţi de socializare, manifestări educative cu scopul cunoaşterii şi dezvoltării lor ca adolescenţi”, ne-a mai spus Lucia Piticari.