Ritmul de melc, cu nenumărate depăşiri ale termenelor şi cu solicitări de suplimentare de fonduri care au marcat lucrările de reabilitare a drumului de la Suceava la Vatra Dornei - DN 17, nu mai miră pe nimeni, însă chiar abandonarea lucrărilor înseamnă deja prea mult. După ce în urmă cu o săptămână au lăsat baltă şoseaua de centură a municipiului Suceava, deşi în prezenţa ministrului Transporturilor, Radu Berceanu, au prezentat muncitori lucrând şi utilaje mai ceva ca pe şantierele din Occident, reprezentanţii firmei COLAS şi-au luat zborul şi de pe DN 17, de pe tronsonul de drum pe care l-au câştigat la licitaţia pentru modernizare. Asta după ce săptămâna trecută directorul firmei COLAS l-a invitat pe ministrul Radu Berceanu să revină la sfârşitul lunii la Suceava pentru recepţia lucrărilor de pe acest drum naţional.
Flutur: „Constructorul are o atitudine deplasată şi obraznică”
Atitudinea companiei COLAS i-a fost semnalată, ieri, ministrului Berceanu şi conducerii Companiei Naţionale de Drumuri şi Autostrăzi, de preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur. Flutur a declarat, într-o conferinţă de presă, că a informat în scris Ministerul Transporturilor şi Compania de Drumuri că „s-au evaporat toţi muncitorii de pe DN 17”. „Miercuri am avut o problemă serioasă la Vama, ploaia torenţială ne-a creat probleme, s-au blocat în trei locuri podeţele. Ei (n.r. - COLAS) au început lucrările acolo şi nu le-au mai finalizat. Am cerut Companiei de Drumuri să execute mai departe lucrările, am sunat constructorul şi au intervenit până la urmă aseară, dar mi se pare o atitudine deplasată şi obraznică a constructorului, în primul rând pentru ce se întâmplă. E un lucru jenant pentru că cel puţin eu, de când sunt preşedinte, trebuie să lucrez pe post de împingător, ca să terminăm drumul DN 17”, a arătat preşedintele Consiliului Judeţean.
De trei ani, COLAS se ocupă şi de reparaţia străzilor din municipiul Suceava
Potrivit acestuia, din motive necunoscute, COLAS a abandonat lucrări începute, precum podul rutier de la Stroieşti, de pe DN 17, pe care a făcut rostrurile, l-a semaforizat şi a plecat. „S-or fi speriat de ploaie. Nu înţeleg această atitudine şi am făcut o adresă destul de dură astăzi (ieri - n.r.). DN 17 nu e direct sub incidenţa mea, dar este în judeţul Suceava”, a afirmat şeful Consiliului Judeţean. El a mai spus că a cerut Companiei Naţionale de Drumuri să repare şi DN 17 B, pe Valea Bistriţei, de la Cârlibaba până la Broşteni, pentru că drumul arată îngrozitor şi trebuie reparat, precum şi asfaltul de pe două podeţe traversate de drumul european, în satul Clit, afectate de inundaţiile din 2006. Aceeaşi problemă este semnalată şi pe DN 2 K Arbore - Milişăuţi. Întrebat dacă îi va aminti ministrului Berceanu avertismentul transmis constructorilor de drumuri la Suceava, că va rezilia contractele cu firmele care nu-şi onorează obligaţiile, Flutur a răspuns că „dacă vor avea astfel de atitudini, vom face tot posibilul ca unii constructori să fie pe lista neagră”. În ciuda sfidării flagrante, afişate cu tupeu în ultima săptămână, COLAS nu a ajuns pe nici o listă neagră, în schimb şi-a adjudecat licitaţia pentru reparaţia străzilor din municipiul Suceava, în valoare de 18 milioane de lei. Această firmă se ocupă de trei ani de repararea şi întreţinerea arterelor de circulaţie din municipiul reşedinţă de judeţ.
(12 iun 2009, 11:55:51
As vrea sa vad 100 de metri de asfalt drept, fara gropi si denivelari facuti de mareata firma in ultimii 3 ani in Suceava. Bataie de joc a fost, bataie de joc va fi. Spor la distrus masinile prin gropi/guri de canal/denivelari/gropi astupate cu pavele sub sau deasupra nivelului asfaltului existent.