Cum ar arăta creatorul de modă Cătălin Botezatu cu un ochi vânăt şi faţa tumefiată de lovituri? Cum ar apărea în concerte Dan Bitman, plin de vânătăi pe faţă şi cu o grimasă de durere întipărită pe chip? Sau cum ar prezenta ştirile de seară Lucian Mândruţă, cu buzele sparte de lovituri şi tăieturi pe faţă?
Începând de ieri, pe holul centrului comercial Iulius Mall, la etaj, este expusă o colecţie mai neobişnuită de fotografii, în care personajele principale sunt bărbaţi celebri, din lumea modei, medicină, mass-media şi oameni de afaceri, dar cu chipurile deformate de lovituri.
Iniţiatorii proiectului 112, Mihaela Berciu şi Alex Gâlmeanu, spun că tocmai prin această viziune neobişnuită vor să atragă atenţia asupra unui fenomen foarte răspândit, care face anual mii şi mii de victime – violenţa în familie.
Campanii de educare în zonele rurale
„Statistic vorbind, victimele sunt femeile, iar bărbaţii sunt agresorii. Tocmai de aceea rolurile au fost inversate. Încercăm să demonstrăm bărbaţilor cum arată violenţa domestică pe propria lor piele, i-am fotografiat în situaţii în care multe dintre femei se află. Am ales personalităţi pentru că sunt lideri de opinie. Poate că în felul ăsta bărbaţii vor înţelege că violenţa nu este un argument”, a declarat Alex Gâlmeanu, fotograful care s-a ocupat de realizarea proiectului.
Expoziţia, al cărei mesaj este „Stop violenţei în familie!”, reuneşte fotografiile trucate a 24 de bărbaţi celebri: Ilie Năstase, Dan Bittman, Elan Schwartzenberg, Răzvan Ciobanu, Lucian Mândruţă, Andi Moisescu, Tudor Chirilă, Alexandru Abagiu, Cătălin Botezatu, dr. Constantin Stan, Răzvan Mazilu, Andrei Gheorghe, Florin Piersic Jr., Cristian Mungiu, Edi Petroşel, Horia Brenciu, Tudor Giurgiu, Dan Chişu, Smiley, Mihai Petre, Cătălin Ştefănescu, Dragoş Bucurenci, Vlad Craioveanu şi Mihai Dobrovolschi.
Iniţiatoarea expoziţiei, Mihaela Berciu, a precizat că anual numărul femeilor abuzate de soţii lor este în creştere, iar în contextul crizei economico-financiare, acest fenomen ar putea căpăta o amploare şi mai mare, motiv pentru care vor demara campanii de informare şi educare în toată ţara, în special în zonele rurale.