Cadariu a arătat că, în cadrul unei întâlniri pe care a avut-o cu primarii localităţilor urbane din judeţ, s-a discutat problema operării sistemului de colectare a deşeurilor din judeţul Suceava care va fi implementat odată cu realizarea proiectului amintit. El a precizat că acest sistem de colectare are cinci componente mari, şi anume colectarea propriu-zisă a deşeurilor, operarea celor cinci staţii de transfer care urmează să fie construite, transportul deşeurilor de la staţiile de transfer la cele două depozite ecologice mari, operarea acestora şi operarea staţiilor de sortare din depozitul din Moara, care presupune şi valorificarea deşeurilor reciclabile.
„Pentru organizarea ultimilor patru activităţi va fi o procedură mai uşoară. Asta deoarece sunt activităţi noi şi vor putea fi scoase la licitaţie, fie la pachet, fie individual. Problemele apar la colectarea deşeurilor, deoarece, în momentul de faţă, din cele 114 de localităţi ale judeţului, în 34 operează firme care au deja contracte încheiate cu primăriile”, a declarat Daniel Cadariu.
Primăriile ar putea anula contractele cu firmele care colectează deşeurile
Vicepreşedintele CJ Suceava a arătat că, în condiţiile în care în 34 de localităţi există operatori, primăriile au la dispoziţie trei variante pentru a soluţiona problemele, respectiv anularea tuturor contractelor existente, fie pe cale amiabilă, fie în instanţă, şi acceptarea unui operator unic; păstrarea contractelor până la expirarea lor şi preluarea serviciului de colectare de către operatorul unic în mod treptat, şi nu în ultimul rând, păstrarea contractelor existente şi în viitor, iar operatorul unic să activeze în celelalte localităţi.
„Primarii trebuie să aleagă una din aceste variante, urmând ca săptămâna viitoare să vedem care va fi situaţia exactă pentru fiecare localitate în parte”, a spus Cadariu.
El a reamintit că valoarea proiectului pentru gestionarea deşeurilor în judeţul Suceava este de aproximativ 52 milioane de euro.
(29 mai 2009, 09:34:39