Cele mai multe maşini care circulă pe şoselele judeţului sunt produse în România. Statistica arată că în acest moment sunt înregistrate 41.433 de Dacii, aici fiind incluse atât modelele vechi, cât şi Logan-urile. Tot din producţia autohtonă sunt şi cele 1.146 de maşini de teren ARO, dar şi cele 490 de Oltcit-uri. În total, cele trei mărci româneşti ocupă 36,7% din totalul vehiculelor înmatriculate în judeţul Suceava.
După mărcile româneşti, cele mai căutate sunt cele de provenienţă germană. Ca mărci, lider detaşat este producătorul Volkswagen, care deţine 16,1% din segmentul autovehiculelor aflate în proprietatea sucevenilor. Este vorba de 18.819 bucăţi, din toate tipurile de autovehicule marca VW.
Locul al treilea al ierarhiei este ocupat de un alt producător german. Opel a convins 7.909 suceveni că merită să-şi cumpere o astfel de maşină, ceea ce înseamnă 6,7% din totalul pieţei.
Nici maşinile germane mai scumpe nu lipsesc din garajele sucevenilor. Modelele produse de cunoscuta companie Mercedes s-au vândut în 5.913 exemplare, ceea ce înseamnă 5% din piaţa locală.
Singurul intrus care a spart „monopolul” româno-german este producătorul american Ford. Cu cele 5.745 de bucăţi din judeţ, Ford ocupă locul cinci, cu o cotă de piaţă de 4,9%.
Alte mărci care au prins la suceveni sunt Audi, cu 3.797 de unităţi vândute, Renault, cu 3.382 de maşini, Daewoo, cu 2.702 bucăţi şi Skoda, cu 1.949 de bucăţi.
„Frumoasă, bună şi utilă”, maşina căutată de suceveni
Tiberiu Lupu, unul dintre specialiştii în domeniul auto din judeţul Suceava, crede că tipul de maşină căutată de suceveni se încadrează în categoria „frumoasă, bună şi utilă”. Aceasta ar fi una din explicaţiile existenţei unui număr atât de mare de autovehicule de producţie germană pe piaţa suceveană.
„VW şi Opel sunt maşini accesibile, iar raportul preţ-fiabilitate i-a mulţumit pe proprietari, ceea ce a făcut ca cele două mărci să prindă în rândul cumpărătorilor. Se adresează categoriei de persoane cu venituri medii şi acest lucru s-a văzut în timp, prin numărul ridicat de maşini care se află în circulaţie”, a precizat Tiberiu Lupu.
Parcul auto a crescut cu 20.000 de unităţi în 17 luni
Parcul auto din judeţul Suceava a crescut constant în ultimii ani, iar la jumătatea acestei luni a ajuns la peste 117.000 de vehicule. Faţă de 1 ianuarie 2008, se poate spune că înregistrăm o adevărată explozie de înmatriculări. În mai puţin de 17 luni, parcul auto a sporit cu aproximativ 20.000 de vehicule, de la 97.827 la 1 ianuarie 2008, la 117.246, pe 15 mai 2009.
„Creşterea cea mai mare s-a înregistrat în perioada în care taxa auto pentru autovehiculele second-hand aduse din străinătate era la un nivel mic. Deocamdată, în ultimele două luni putem vorbi de o stagnare pe acest palier. Trebuie urmărit ce se va întâmpla cu această taxă de poluare, pentru că la actualele tarife de calcul este posibil să nu mai avem creşteri spectaculoase”, a opinat comisarul Florin Chiaptanaru, şeful Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor Suceava.
Trabantul, alături de BMW
Dacă numărul maşinilor foarte scumpe a crescut mult în ultimii ani, de pe şosele nu au dispărut nici alte mărci mai vechi. Aşa se face că 413 suceveni deţin Trabant-uri, iar alţi nouă sunt posesori ai unor autovehicule marca Volga. Toţi aceştia circulă pe şosele alături de mărci mult mai renumite în ziua de azi, gen BMW sau Porche.
(20 mai 2009, 11:57:51
2 - inmatriculate da, or fi majoritatea romanesti. Insa din cate vad pe drumuri, as spune ca alea de circula sunt mai mult straine. Mai mult de 2/3 adica. Pentru ca la statistica nu s-a putut lua in calcul si numarul masinilor in leasing, precum si al celor inmatriculate in alte tari. In Bulgaria, de exemplu