Aglomeraţie mare era şi în Bazar, chiar dacă mai toţi comercianţii se plângeau de efectele crizei, arătând că oamenii au rămas fără bani, iar vânzările nu mai sunt la fel de mari ca altădată.
Retailerii mizează foarte mult pe reduceri şi oferte
Reprezentanţii Shopping City Suceava au declarat că sărbătorile pascale le-au crescut veniturile cu mult peste nivelul dintr-o perioadă obişnuită. Chiar dacă nu a putut preciza o cifră, directorul acestui centru comercial, Mircea Petrariu, a arătat că, în această săptămână, traficul de clienţi a crescut cu 40 – 45%, sucevenii fiind atraşi şi de promoţiile şi ofertele de sezon ale magazinelor şi ale hipermarketului Carrefour din incintă.
„Noi oferim şi cele mai bune servicii, iar raportul preţ calitate este avantajos. Oamenii cumpără în primul rând mâncare, dar simt nevoia şi să se înnoiască de Paşte cu îmbrăcăminte şi încălţăminte”, a spus Petrariu, adăugând că, pentru a face faţă cererilor cumpărătorilor, programul de la Shopping City Suceava s-a prelungit până noaptea târziu, iar clienţilor li s-a pus la dispoziţie şi transport gratuit.
Ieri, la Carrefour, îmbulzeala şi cozile de la casele de marcat erau foarte mari. Oamenii aveau coşurile pline, categoriile de produse la care se înregistrau vârfuri de vânzări fiind carnea, în special de miel, dulciurile, băuturile alcoolice şi răcoritoare.
Bunătăţi tradiţionale, „ca la mama acasă”
Reprezentanţii hipermarketului au avut grijă să pună la dispoziţia clienţilor tot ce este nevoie pentru o masă bogată, astfel încât oamenii şi-au putut achiziţiona bunătăţi tradiţionale „ca la mama acasă”, precum cozonaci, ouă înroşite şi drob de miel.
De oferta de la Carrefour cele mai încântate s-au arătat femeile, care au declarat că aceasta le scuteşte de o grijă în plus.
„În ceilalţi ani găteam foarte mult, dar de fiecare dată mi se părea o pierdere de timp şi o cheltuială mare. Produsele tradiţionale care se găsesc în comerţ sunt la fel de delicioase, chiar dacă se spune că nimic nu e mai bun decât ce se face în casă”, spune Mariana Rotaru.
Aceeaşi aglomeraţie putea fi întâlnită şi la Kaufland, unde abia te puteai mişca din cauza mulţimii de oameni care cumpărau de zor.
„E mai aproape de serviciu şi casă şi au produse convenabile”, spune Maria Parasca.
„Cumpăr mai mult produse alimentare, dar nu şi pască sau cozonaci, fiindcă prefer să le fac singură. Îmi place să mănânc cât mai sănătos şi mă feresc cât se poate de aditivi”, subliniază Carmen Lazăr.
Vârfuri de vânzări şi un flux de clienţi peste medie s-au înregistrat în această perioadă şi la Iulius Mall Suceava. Potrivit reprezentanţilor complexului comercial, cel mai mult a avut de câştigat hipermarketul Auchan, de unde lumea s-a aprovizionat constant, încă de săptămâna trecută, când s-a sărbătorit Paştele catolic.
Şi la Bricostore vânzările au fost mari, fiind foarte mulţi cei care au dorit, odată cu venirea primăverii şi a sărbătorilor pascale, să-şi reamenajeze casele şi apartamentele.
De asemenea, fiindcă la români tradiţia cere să te înnoieşti de Paşte, vânzări mari au avut şi magazinelor care comercializează haine şi încălţăminte, completează reprezentanţii Iulius Mall.
Aglomeraţie mare în Bazar, deşi comercianţii se plâng de criză şi concurenţă
Ieri, aglomeraţie de nedescris era şi în Bazar, chiar dacă mai toţi comercianţii s-au plâns că vânzările sunt sub estimări şi au dat vina pentru acest lucru pe criza financiară, dar şi pe concurenţa mallurilor şi hipermarketurilor, mai ales că anul acesta, de Paşte, sucevenii au avut de unde alege, prin apariţia pe piaţă a câtorva puncte comerciale noi, precum Galleria, Real, Billa.
„Lumea nu are bani. Merge foarte prost. Mai mulţi inspectori în control decât clienţi. Adaosul nostru este foarte mic, de 5 – 10%, iar cheltuielile mari pe care le avem cu chiria sau transportul nu ne lasă să trăim decât de azi pe mâine”, spune Aurora Vatamanu.
„Vânzările au crescut doar cu 10% faţă de perioada obişnuită. Anul trecut, înainte de Paşte, am avut vânzări cam cu 30% mai mari în comparaţie cu perioada obişnuită. Sunt mulţi şomeri, iar cei care mai au câţiva bani preferă să nu-i mai cheltuiască. Se vede că este criză, sper să treacă cât mai repede”, a punctat Aglaia Mihai.
Şi Maria Pop a reclamat efectele recesiunii, explicând că „Bazarul este foarte aglomerat, dar vânările sunt slabe, deoarece principalii clienţi nu mai au bani. Vin, se uită, dar nu cumpără. Oamenii care au bani merg la magazinele mai pretenţioase”. Comercianta recunoaşte totuşi că apropierea sărbătorilor pascale i-a mai crescut veniturile: „Faţă de perioada obişnuită, care era aproape moartă şi mă obliga să-mi plătesc chiria la chioşc din salariul soţului, acum e mai bine, fiindcă reuşesc să o achit singură”.