Declaraţia a fost făcută după ce Petru Luhan a participat la o întâlnire organizată de Ministerul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri împreună cu Camera de Comerţ şi Industrie Bacău, în cadrul căreia s-a dezbătut problema elaborării în parteneriat public – privat a unei astfel de strategii.
„Cel mai important lucru în elaborarea unei strategii de export este prioritizarea ariilor de dezvoltare a produselor de export. Dacă aceasta nu este făcută în modul cel mai adecvat, resursele vor fi alocate ineficient, iar ariile economice cu potenţial mare vor suferi şi, prin urmare, dezvoltarea economică a acestor zone va fi limitată”, a declarat Luhan.
El a adăugat că elaborarea unei strategii de export în parteneriat public – privat este absolut necesară pentru creşterea competitivităţii judeţelor din Regiunea Nord - Est la nivel internaţional.
„Este absolut necesar să elaborăm o astfel de strategie, având în vedere că exportul este un motor esenţial al dezvoltării regionale în contextul globalizării şi integrării, context în care creşte inclusiv competiţia între regiuni”, a spus Petru Luhan.
Unul dintre obiectivele strategiei de export este definirea unor branduri unice în România
Administratorul public al judeţului a precizat că în urma întâlnirii de la Ministerul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, s-a constituit un grup de lucru condus de un coordonator regional, grup ce va elabora o foaie de parcurs în realizarea Strategiei Regionale de Export a Regiunii Nord – Est.
El a mai spus că printre obiectivele urmărite prin această strategie se numără definirea de produse sau branduri unice, puternice, în România, îmbunătăţirea accesului la informaţii calificate în domeniul exportului, adăugarea unui plus de valoare în procesul de producţie, precum şi dezvoltarea exporturilor prin intermediul folosirii eficiente a unor resurse precum biomasa şi dezvoltarea unor activităţi, cum ar fi agricultura sau silvicultura.