Prefectul a explicat că inspectorii de la Direcţia Apelor „Siret” Bacău, care s-au deplasat la începutul lunii februarie 2009 în comuna Marginea şi au constatat că cetăţenii care au construit podul de lemn nu au aviz de „Ape”, nu au solicitat şi constructorului desemnat de Compania de Drumuri şi Autostrăzi să prezinte acelaşi document.
„Părerea mea e că aceşti inspectori nu şi-au făcut treaba până la capăt. Erau două situaţii identice, care însă nu au fost tratate în acelaşi fel. Înainte de inundaţiile de anul trecut, podul era deja în reabilitare, lucrările fiind realizate de o firmă care trebuia să termine investiţia în martie 2008. Lucrarea s-a finalizat, însă la inundaţiile din 2008 podul a fost distrus în întregime. O comisie de la Situaţii de Urgenţă ISU a constatat că podul trebuie refăcut, iar Compania Naţională de Drumuri a făcut un contract cu un proiectant şi cu un constructor. S-a făcut şi proiectul, s-a demarat construcţia, au făcut o solicitare la Direcţia Apelor pentru aviz, însă nu au depus toată documentaţia necesară. Iar solicitarea a rămas în curs, nerezolvată, până în 2009, când le-am cerut eu avizul”, a declarat Sorin Popescu.
El a precizat că avizul dat de Direcţia Apelor Bacău a fost emis după ce această instituţie a depus plângerea penală pe numele locuitorilor din Marginea care au construit podul din lemn.
Investiţia în pod s-ar putea dovedi inutilă fără construcţia unui canal colector
Prefectul judeţului a atras atenţia că investiţia în construcţia unui nou pod în locul celui distrus de inundaţii s-ar putea dovedi inutilă în situaţia în care nu va fi realizat şi un canal colector, care să preia apele râului Suceviţa atunci când debitul este ridicat.
Sorin Popescu a precizat că, potrivit proiectului, podul care se află în construcţie poate prelua un debit maxim de 260 de metri cubi pe secundă, în condiţiile în care la inundaţiile din luna iulie 2008 debitul râului Suceviţa a fost de 334 metri cubi pe secundă.
„Dacă ar mai fi inundaţii ca cele de anul trecut, ar însemna ca tot surplusul de apă să ajungă în albia veche a râului, unde în momentul de faţă sunt construite case. Iar aici apar problemele în ceea ce priveşte respectarea disciplinei în construcţii, deoarece în albia veche a râului Suceviţa, în anul 2001, au fost eliberate de către primăria Marginea 63 autorizaţii de construcţii pentru case, şcoli şi firme, iar redeschiderea naturală a albiei nu este posibilă”, a precizat Popescu.
El a arătat că pentru a preveni atât distrugerea podului, cât şi inundarea locuinţelor construite în albia veche, în situaţia creşterii debitului râului, este necesară construcţia unui canal colector. Prefectul a spus că investiţia în construcţia acestui canal s-ar ridica la aproximativ 6 milioane de lei (60 de miliarde de lei vechi), în condiţiile în care costurile pentru noul pod sunt de 3,8 milioane de lei.
( 8 apr 2009, 17:43:56