Întârzierea lucrărilor de reabilitare a drumului spre Vatra Dornei va provoca mii de înjurături şi în următoarele luni. Dacă pe unele tronsoane lucrările, de bună sau proastă calitate, au fost încheiate sau sunt aproape de stadiul final, în alte porţiuni muncitorii abia se apucă de treabă. Aşa se face că în aceste zone circulaţia rutieră se va derula la relanti, din cauza restricţiilor şi a semafoarelor.
Zona unde lucrările sunt cele mai întârziate are circa 30 de km, iar firma care se ocupă de reabilitare este SCCF Group Colas.
Primul „hop” este chiar în Gura Humorului, unde lucrările la podul de peste râul Humor se derulează pe un singur sens, iar la semafoarele instalate pe cele două maluri se formează cozi de câteva sute de metri. Şi la ieşirea din Gura Humorului gropile din asfalt sunt de mărimea unor cratere, iar şoferii care au proasta inspiraţie să calce pedala de acceleraţie vor avea de mers cu siguranţă la service.
Şi pe podul de peste râul Moldova circulaţia este un coşmar din cauza gropilor peticite în bătaie de joc. Siguranţa celor care circulă prin zonă este şi ea în pericol după ce parapetul de protecţie este distrus în mai multe zone. Partea bună este că firma constructoare a început lucrările la un pod nou.
Media vitezei de circulaţie, 20 km/h
În Bucşoaia şi Frasin, porţiunile de drum prost alternează cu cele reabilitate parţial, iar după intersecţia cu Ostra apare un nou semafor care îi ţine pe şoferi în loc. Prin Molid situaţia nu este mai bună, iar gropile din asfalt vor fi luate în primire de constructor într-un viitor incert.
Începe apoi calvarul de la Vama, unde se intervine pe mai multe porţiuni, iar media vitezei de circulaţie nu este mai mare de 20 km/h.
Şi la Prisaca Dornei este la fel de jalnic, iar după porţiuni de drum european cu gropi urmează o mică zonă reabilitată, pentru ca apoi să apară constructorii care muncesc de zor la operaţiuni de stabilizare a versantului unui munte.
Şi în apropiere de Câmpulung Moldovenesc aparenţa că lucrările au fost finalizate poate surprinde orice şofer, iar salturile de la „trambulinele” de pe carosabil nu este deloc confortabil.
În concluzie, pentru un drum care trebuia parcurs în aproximativ jumătate de oră, durata este de trei ori mai mare. Şi asta în condiţiile fericite, în care nu apare vreun blocaj sau accident rutier.
( 7 apr 2009, 19:39:34