Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
joi, 19 mar 2009 - Anul XIV, nr. 64 (4050)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9762 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,717 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Răsturnare de situaţie

Taximetria la Suceava, de la activitate profitabilă, acum în prag de faliment

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)
Pentru taximetriştii suceveni vremurile bune par a fi apus, mulţi dintre ei fiind dispuşi să renunţe la activitate chiar dacă acest fapt presupune pierderea unei părţi din sumele de bani investite în maşini, dotări şi licenţiere. Motivele regresului sunt numeroase, însă opinia unanimă este că activitatea nu mai este profitabilă în principal  deoarece numărul taxi-urilor a crescut, în timp ce clienţii, pe fondul crizei economice, s-au împuţinat.  

 

De câteva săptămâni, rubricile de mică publicitate ale ziarelor locale cuprind numeroase anunţuri în care proprietarii de maşini cu licenţă taxi vor să-şi vândă autoturismele. Majoritatea sunt autoturisme noi, fabricate în urmă cu un an, cel mult doi, luate în leasing şi echipate pentru taxi.

Contactaţi telefonic, majoritatea celor care vor să-şi vândă taxiurile au evitat să spună că vor să scape de maşini pentru că activitatea nu mai este profitabilă.

Sub protecţia anonimatului, unul dintre ei ne-a explicat totuşi cam care este situaţia. După ce a achiziţionat mai multe maşini Dacia Logan, fiecare costându-l, cu tot cu echipamentul pentru taxi, peste 10.000 de euro, s-a trezit, în câteva luni de zile, cu o puternică scădere a încasărilor şi cu maşini ţinute în garaj, deoarece nu se găsesc şoferi. Acum este dispus să vândă un autoturism cu 8.000 de euro, cu tot cu echipamentul de taxi, deşi asta presupune o pierdere destul de serioasă.  

 

Încasări mai mici cu 30-35%

Nelu Todireanu, de la firma Euro Taxi, care lucrează cu aproximativ 80 de maşini, o parte aflate în proprietatea firmei, iar altele aparţinând unor persoane fizice care colaborează cu societatea, ne-a confirmat puternica criză traversată în momentul de faţă de mulţi dintre taximetrişti.  

„Activitatea de taxi nu mai este rentabilă. A trebuit să facem investiţii serioase şi să ne adaptăm la noile prevederi legale, ratele la maşinile achiziţionate sunt mari, şoferii sunt foarte greu de găsit, iar lovitura a venit de la începutul anului, când, din cauza crizei induse, lumea a renunţat să mai meargă cu taxiul. Am ajuns la o scădere a încasărilor cu 30-35%, faţă de anul trecut”, spune Nelu Todireanu.

Acesta a precizat că mulţi dintre taximetriştii independenţi care lucrează cu Euro Taxi vor să-şi vândă maşinile şi să renunţe la activitate, însă până acum doar doi au reuşit să facă acest lucru.

După cum a precizat acesta, investiţiile totale făcute pentru ca o maşină să poată practica legal taximetria sunt de 2.500-3.000 de euro, condiţii în care autoturismele de acest gen sunt scumpe, iar clienţii foarte greu de găsit.

„Acum am trei maşini care stau pe dreapta deoarece nu am şoferi pentru ele. Perioada e foarte grea şi nu ştiu ce va urma”, a mai spus Nelu Todireanu.  

 

370 de taxi-uri în Suceava

Valentin Besac, de la firma Tin Taxi, a precizat, şi acesta, că se confruntă cu dificultăţi, însă vede situaţia puţin mai optimist.

„Într-adevăr, treburile nu se mişcă foarte bine, au scăzut destul de serios comenzile, însă pe de altă parte aşa se întâmpla întotdeauna după sărbători. În Suceava transportul în comun este foarte bine organizat, apoi în ultima vreme s-au înmatriculat foarte multe maşini aduse din străinătate, iar pentru noi este destul de greu să ne descurcăm”, şi-a exprimat punctul de vedere patronul de la Tin Taxi.     

În prezent, în municipiul Suceava sunt autorizate să funcţioneze 370 de taxi-uri, după ce, mulţi ani, în oraş au avut licenţă numai 257 de maşini. Tariful maxim aprobat de Consiliul Local al Primăriei municipiului Suceava pentru activitatea de taxi a fost stabilit la 1,8 lei la kilometru.  

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Taximetria la Suceava, de la activitate profitabilă, acum în prag de faliment .
 Vizualizări articol: 1979 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 2 voturi
Taximetria la Suceava, de la activitate profitabilă, acum în prag de faliment5.052

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Cazane trimis de
(19 mar 2009, 11:18:10
sa nu mai spunem si cati bani se baga in cazanele alea de Logan-uri pentru intretinere...
2.   Taximetrie? trimis de
(19 mar 2009, 17:52:09
aceasta activitate a fost normala si profitabila pana cand rechinii din bransa nu au adus-o in stadiu de sclavie pura!atata timp cat s-au aruncat pe piata aprox 400 de autorizatii fara un studiu real de necesitate pt necesarul de masini in Suceava,toti cei care muncesc in domeniu realizeaza ca nu se mai poate supravietui din incasari!Au ajuns oamenii sa-si vanda masinile pe nimic pt ca nu-si mai pot plati ratele,doar au trebuit sa cumpere masini noi,in cazul autobuzelor sau microbuzelor nu a fost cazul,sau interesul!Pe strazile Sucevei circula inca autobuze de acum 40 ani,alea sunt bune nu-i asa?in maxi taxi oricine stie ca iti sar dintii din gura pt ca nu mai au suspensii de mult!Sau cati cetateni mai primesc bilete de calatorie intr-o asemenea cocina?bine ca au taximetristii masini noi,mai mare dragul sa mergi pe o strada ca Oituz,sau Slatioara,Bistritei Traian Taranu,etc.De Burdujeni sat nici nu mai vorbim,mai bine se circula pe aratura!Dragi suceveni- calatorie placuta!
3.   Idee trimis de
(19 mar 2009, 18:19:10
dragi taximetristi,

stim ca benzina e scumpa si intretinerea masinii la fel.

propun in loc de autoturisme sa folositi sarete, trase de voi ; cum sunt prin alte tari asiatice. e mai placut pt noi clientii, mai ieftina intretinerea, mai ecologic.

4.   Serios? trimis de
(19 mar 2009, 20:07:46
Domnul Valentin Besac nu prea are de unde sa stie cum merge taximetria deoarece majoritatea masinilor ce le detine ii aduc o suma fixa la 24 de ore indiferent de incasari si sa fim seriosi... se apropie luna aprilie asa k au trecut demult sarbatorile. Oricum taximetristii traiesc doar de ziua indragostitilor, 1si 8 martie, de pasti, craciun si revelion dar cu conditia ca aceste sarbatori sa le 'petreci' in masina si nu acasa impreuna cu familia.
5.   :)) trimis de
(21 mar 2009, 10:04:08
da...chiar asha cum zice sefu`...
6.   Procente trimis de
(21 mar 2009, 14:20:17
apropo de procente,ceea ce s-a scris cu 30-35 la suta din incasari scadere e adevarat doar ca realitatea e ca au ramas 30-35 din ce era inainte nu ca a scazut cu acel procent!Dupa ce platesti frumos taxele si impozitele aferente,consumul de combustibil,reparatiile pricinuite de superstrazile citadelei noastre dragi,asigurarile de tot felul,eventualele amenzi posibile,doar cine nu are masina nu e de acord cu mine,doar incercati sa vedeti in dreptul carui semn de oprire sau stationare interzisa nu sunt masini!Lasam deoparte incasarile TABU,pe care onorabilii pirati sustinuti de autoritati ne vaduvesc,acestia cred ca platesc darile in locuri speciale,.Bine,ca ei nu prea sunt vizibili!!Doar nu stau bine merci sub ochii tuturor la Nistru pt Falticeni:la Orizont pt Botosani si Dorohoi:in centru chiar langa statia de taxi pt Radauti:la Itcani pt Radauti si celelalte locatii:in fata la motovelo pt Moara si Balada pt Bosanci,Liteni etc!Ce nu e adevarat d-lor de la primarie,fisc,politie -AICI???
7.   SUGESTIE trimis de
(21 mar 2009, 14:42:43
Tot celor de la primarie as dori sa le adresez o intrebare:nu crede-ti ca atatea accidente ajung in acest oras amarat?In tot orasul exista aceeasi problema f grava:pe banda unu datorita canalelor care sunt intr-o stare catastrofala lasate de onorabilele firme care se ocupa cu intretinerea si repararea lor,nu se poate circula si cand se incearca evitarea unei gropi la 50-60km/h cu un autobuz langa tine sau o masina mare rezultatul il puteti constata imediat in mormanele de fier contorsionat!Pe Calea Unirii nu o sa evitati accidentele cat timp nu o sa fie practicabila si banda unu,chiar daca limitati viteza la 10km/h.Apropo de idiotii care au planificat despartirea benzilor pe toata portiunea Calea Unirii:ati observat smintitilor cum se descurca o salvare sau pompierii la interventii pe zona aia cand e aglomerat??cati oameni au trebuit sa moara ca sa vedeti dobitocia aia?craterele de pe langa giratorii cat ne costa pe noi soferii?/o traversare peste pasarela Bj te lasa fara suspensie.

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei