Cadariu a precizat că repunerea în funcţiune a mocăniţei ar reprezenta o posibilitate de dezvoltare a turismului alternativ, prin îmbinarea mai multor forme de turism, respectiv cel ecumenic, cultural, sportiv şi de agrement. El a arătat că, în momentul de faţă, Consiliul Judeţean analizează posibilitatea promovării unui proiect pentru punerea în funcţiune a mocăniţei, pe un traseu de 14 kilometri, între Vatra Moldoviţei şi Moldoviţa.
Vicepreşedintele CJ Suceava a explicat că proiectul ar presupune ca pentru primii patru kilometri de cale ferată, de la gara Moldoviţa, situată în apropierea mănăstirii cu acelaşi nume, şi până în localitatea Moldoviţa, să se monteze o a treia şină pe amplasamentul actual al liniei ferate, între cele două existente.
„Astfel, am crea linia ferată pe care să se deplaseze mocăniţa. O astfel de soluţie a fost folosită şi în Ardeal, unde pe o cale ferată existentă, a mai fost montată o şină, pentru un tren cu ecartament îngust”, a explicat Cadariu.
Investiţii în refacerea terasamentului distrus de inundaţii
El a mai spus că pentru ceilalţi zece kilometri de traseu al mocăniţei este necesară refacerea terasamentului distrus de inundaţii şi a căii ferate, acolo unde aceasta lipseşte.
Daniel Cadariu a adăugat că în acest proiect trebuie implicată şi o organizaţie non-guvernamentală, care ar trebui să aducă mocăniţa, vagoanele, să asigure o parte din reconstrucţia căii ferate şi să pună la dispoziţie personal calificat.
„Dacă acest proiect devine realitate, turismul ecumenic şi cultural este reprezentat de mănăstire, punctul de plecare în traseu, în timp ce turismul de agrement şi sportiv poate fi practicat la capătul traseului, unde turiştii au posibilitatea să meargă în drumeţii sau să pescuiască”, a mai spus Cadariu.
(17 mar 2009, 17:58:41