„Deşi nu a existat nici o reclamaţie oficială, la noi au ajuns unele nemulţumiri privind comportamentul unor angajaţi”, a arătat în conferinţă de presă dr. Tiberiu Brădăţan, care a solicitat pacienţilor să facă sesizările la obiect, specificând exact secţia şi numele cadrelor sanitare care au condiţionat actul medical sau administrativ de anumite beneficii.
Sesizările anonime vor fi luate în calcul
El a adăugat că vor fi luate în calcul chiar şi reclamaţiile anonime, dacă vor fi concrete, şi se va declanşa o anchetă în urma căreia cel găsit vinovat va suporta consecinţele.
Purtătorul de cuvânt al Spitalului Suceava a explicat că au fost pacienţi care s-au plâns că au fost nevoiţi să-şi suplimenteze raţia de hrană întrucât mâncarea nu era suficientă din punct de vedere cantitativ, context în care a ţinut să precizeze că „meniul zilnic este stabilit de dietetician, în funcţie de secţii şi necesarul de calorii. Regimul este unul variat, are un anumit gramaj şi energie calorică”.
La rândul său, directorul medical al Spitalului Suceava, dr. Doina Ganea Motan, s-a arătat surprinsă de astfel de sesizări, declarând că sunt numeroase cazurile în care pacienţii nu reuşesc să mănânce tot.
Conducerea: „Orice abatere va fi sancţionată”
„De multe ori nici nu se ating de suplimente, cum ar fi iaurturile, pe care le pun în frigidere pentru a le consuma mai târziu, la alte ore, sau le pun la păstrare pentru a le lua acasă, dacă sunt mai necăjiţi” a spus Motan.
Ea a adăugat că alocaţia de hrană stabilită prin hotărâre de Guvern este în medie de 7 lei pentru secţiile obişnuite şi de 10 lei pentru cele care presupun un aport suplimentar de hrană, cum ar fi TBC, HIV/SIDA, Diabet.
Directorul medical a făcut referire şi la reclamaţiile referitoare la înlocuirea lenjeriei de pat, arătând că aceasta trebuie schimbată obligatoriu la internare, ori de câte ori este nevoie sau la şapte zile chiar dacă nu a fost compromisă, iar orice abatere a personalului de la aceste reguli va fi sancţionată.