Potrivit reglementărilor legale, până la finele acestui an, Casa Judeţeană de Pensii Suceava va desfăşura activitatea de preluare, din carnetele de muncă, a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii, anterior datei de 1.04.2001, precum şi a veniturilor salariale aferente, elemente care vor fi utilizate la stabilirea drepturilor de pensii.
În judeţul Suceava, numărul estimativ al carnetelor de muncă ce urmau a fi prelucrate a fost de 109 mii, însă potrivit directorului Casei Judeţene de Pensii, Robert Marian, numărul total al carnetelor supuse operaţiunii de prelucrare a datelor a crescut la 115.942 de documente.
„Organizarea, deplasarea în localităţile din judeţ, afişarea textelor legale, publicitatea, au făcut ca numărul de carnete prelucrate până în acest moment să fie mai mare decât cel estimat”, a spus Robert Marian.
Directorul Casei Judeţene de Pensii a mai adăugat că „diferenţa dintre numărul estimat al carnetelor şi numărul total al carnetelor prelucrate până acum a rezultat ca urmare a mişcărilor de populaţie, precum reîntoarcerea din străinătate a unor persoane sau schimbarea domiciliului din alte judeţe în judeţul Suceava”.
Procentul de soluţionare a carnetelor de muncă la Suceava a fost de 106, 35% din totalul cărţilor de muncă estimate.
Casa Judeţeană de Pensii Suceava va continua procesul de preluare a datelor din carnetele de muncă până la sfârşitul acestui an, activitate care se derulează concomitent cu cea de scanare a cărţilor de muncă. Până la ora actuală, au fost scanate 3.500 de cărţi de muncă.