Numărul cel mai mare al elevilor cu corigenţe se înregistrează în şcolile din mediul rural, iar din cei 308 şcolari de clasele I-IV care au rămas corigenţi la un obiect, 254 sunt din unităţile de învăţământ de la ţară. În mediul urban, doar 54 de elevi de şcoală primară sunt corigenţi la o materie în primul semestru de şcoală.
Şi la şcoala gimnazială situaţia este la fel, numărul mare al corigenţilor provenind din mediul rural. Din 1.944 de corigenţi la o materie, 1.296 sunt din mediul rural, iar 648 din mediul urban.
332 de elevi suceveni din şcoala primară şi 826 de elevi de gimnaziu au rămas corigenţi la două materii. 173 de şcolari din clasele I-IV nu au reuşit să obţină medii de trecere la trei obiecte, în aceeaşi situaţie fiind şi 404 elevi de gimnaziu.
Aproape 400 de elevi din judeţ au încheiat primul semestru al acestui an şcolar cu corigenţe la patru materii, 78 de elevi fiind în clasele I-IV, iar 309 elevi fiind în clasele gimnaziale. 241 de elevi din judeţ au rămas corigenţi la mai mult de patru materii. 37 dintre aceştia sunt în şcoala primară, iar 204 elevi sunt la gimnaziu.
Sute de elevi au abandonat şcoala
Din statistica întocmită de IŞJ reiese faptul că 197 de elevi din şcoala primară şi 559 de elevi de gimnaziu au situaţia neîncheiată în primul semestru de şcoală, în timp 84 de elevi de clasele I-IV şi 287 de elevi de clasele V-VIII au rămas neşcolarizaţi în primul semestru.
Deşi la începutul anului aceştia figurează înscrişi la şcoală, ei nu au frecventat cursurile şi nu au fost notaţi pentru a li se putea întocmi o situaţie şcolară.
„Cel mai probabil, mulţi dintre cei care figurează ca neşcolarizaţi şi-au schimbat domiciliul, fie în alte judeţe, fie în străinătate. Aceştia figurează ca înscrişi la şcoală la începutul anului”, a declarat inspectorul şcolar general adjunct Vasile Monacu.
Anul şcolar curent a început cu 34.151 de elevi de şcoală primară şi 35.745 de elevi de gimnaziu. La sfârşitul primului semestru, numărul elevilor rămaşi înscrişi este de 34.027 de elevi de clasele I-IV şi 35.674 de elevi de gimnaziu.
Pe tranşe de medii, aproape jumătate dintre elevii de şcoală primară au promovat cu medii între 9 şi 10, în timp ce la gimnaziu, cei mai mulţi dintre elevi au promovat cu medii între 7 şi 8,99.
Inspectorul şcolar general adjunct Vasile Monacu a declarat că „situaţia şcolară după primul semestru de şcoală este una obişnuită, şi apreciez că numărul elevilor cu corigenţe nu este mare, comparativ cu numărul total de elevi din judeţ”.
Situaţia elevilor de la şcolile de arte şi meserii, precum şi cea a liceenilor nu a fost încă finalizată, întrucât la aceste cicluri de învăţământ, pentru anumite discipline, pregătirea se derulează pe module, iar unele dintre ele nu s-au încheiat încă, a precizat Vasile Monacu.
( 4 mar 2009, 12:22:10