După cum a precizat comisarul şef Romeo Butnariu, şeful Serviciului de Poliţie Rutieră Suceava, cele mai multe abateri de la regimul legal de viteză au fost înregistrate de cele patru radare de pe DN2, două la Roşiori şi două la Drăguşeni, pe DN 29, la Dumbrăveni, unde sunt amplasate alte patru aparate de măsurare a vitezei, şoferii dovedindu-se mai prudenţi.
10% dintre amenzi, pentru şoferi care aveau peste 100 de kilometri la oră
Recordul de viteză înregistrat până acum a fost de 138 de kilometri la oră, iar aproximativ 400 dintre amenzi vizează şoferi care rulau cu peste 100 de kilometri la oră.
Unii dintre şoferi au fost înregistraţi de două sau chiar trei aparate de radar, condiţii în care vor avea de achitat sume mari în contul sancţiunilor contravenţionale, şi pot rămâne şi fără permis de conducere din cauza cumulului de puncte de penalizare.
Ieri, sistemul electronic amenajat la Serviciul de Poliţie Rutieră Suceava de către firma clujeană SC Codec SRL a emis primele o mie de înştiinţări, care vor ajunge acasă la proprietarii maşinilor surprinse cu viteze peste limitele legale, printr-o firmă de curierat rapid.
După ce primesc această hârtie, proprietarii au obligaţia de a comunica poliţiei, în termen de cinci zile, numele persoanei care se aflau la volan, răspunsul putând fi trimis prin poştă sau fax, prin completarea unui talon pe care aceştia îl vor primi. Abia după ce sunt trimise aceste date, sistemul electronic emite procesul verbal de sancţionare, pe numele persoanei care se afla la volan.
Pe sectoarele de drum de pe DN 2 prevăzute cu cele patru radare, limita de viteză permisă este de 60 de kilometri la oră, pentru toate categoriile de vehicule, în timp ce pe DN 29, la Dumbrăveni, viteza de 60 km/h este permisă numai pentru autovehicule conforme categoriilor A şi B, maşinile de tonaj mai mare având stabilită o limită de 50 de kilometri la oră.
(24 feb 2009, 11:45:59
PRACTIC, 4.000 de amenzi deci cam vreo 3000 si ceva de soferi (unii mai lacomi au dubluri deja), au avut dureri la ochiul maro de prezenta camerelor cu radar si au rulat mai departe cu viteza sporita. 3000 si ceva de soferi care ruleaza cu viteza nu cred ca au darul de a creste siguranta rutiera nu ?? 3000 de vitezomani inseamna tot atatea sanse de accidente grave, chiar daca sunt 3000 dintr-un total de 50.000 cati au trecut pe acolo in perioada respectiva.
CONCLUZIA? simplu, camerele sunt o metoda foarte buna de a aduce niste bani la bugetul primariilor si niste bani mai multi la bugetul firmei din Cluj, sa le traiasca familiile lor. SUB NICI O FORMA NU AU ROLUL DE A AMELIORA SIGURANTA RUTIERA ! Cine mergea cu frica de radare inainte o face si acum, cine nu, zboara cu 200 indifer