Calvarul lui Ovidiu Istrătoaie a început înainte de Crăciun, când a fost implicat într-un eveniment rutier soldat cu avarierea autovehiculului pe care-l conducea, un Audi 100. I s-a deschis dosar de daună, iar la indicaţia inspectorilor de la Carpatica Asigurări Suceava a dus maşina la reparaţii în service-ul Eurocars.
„Spre finalul lucrărilor, cu ocazia unor reconstatări, reprezentantul service-ului a fost informat de către inspectorul de daune că maximul despăgubirii este de 2.500 de lei, tocmai rezerva de daună estimată cu ocazia constatării iniţiale. Cei de la service m-au anunţat că devizul de lucrări este mai mare şi ar trebui să achit o diferenţă de 412,3 lei. Pentru că nu mi se pare corect să plătesc daune în urma unui accident în care nu am avut nici o vină, am cerut explicaţii reprezentanţilor Sucursalei Suceava a Carpatica Asigurări SA”, a precizat Ovidiu Istrătoaie.
Pentru că nu a primit nici un fel de răspuns de la societatea de asigurări, bărbatul a depus o plângere la Oficiul pentru Protecţia Consumatorului Suceava.
Rezultatul: cuantumul despăgubirilor a scăzut de la 2.500 de lei la 1.150 de lei.
Reprezentantul service-ului auto îi dă dreptate proprietarului
Dumitru Cosovanu, reprezentantul service-ului care a efectuat lucrările de reparaţii, confirmă declaraţiile lui Ovidiu Istrătoaie.
„Când a fost adusă maşina la reparaţii am primit o notă de constatare cu lucrările ce trebuie efectuate şi piesele care urmează a fi înlocuite. Ulterior, cu acordul celor de la societatea de asigurări, s-a suplimentat nota, iar spre finalul lucrărilor mi-au transmis că plafonul despăgubirilor este de 2.500 de lei. Din punctul meu de vedere, au schimbat regulile în timpul jocului”, a precizat Dumitru Cosovanu.
Reprezentantul service-ului auto a precizat că deocamdată nu a primit nici un leu din partea celor de la Carpatica Asigurări, iar până când nu-şi va recupera întreaga sumă, maşina va rămâne în parcare.
„Mie nu-mi convine, că îmi ocupă şi un loc şi mă ţine şi cu banii blocaţi. Dar ce să pot face?”, s-a întrebat Dumitru Cosovanu.
Pisica, aruncată de societatea de asigurări la Sibiu
De cealaltă parte, reprezentanţii Carpatica Asigurări Suceava spun că nu au nici un fel de culpă în toate afacerea. Mai mult, Aurica Rezuş, directorul zonal al societăţii, a pretins că proprietarul nemulţumit este un tip cu probleme, care ar fi încercat să-şi repare şi alte defecţiuni ale autovehiculului cu banii din daună.
„Ne-a reclamat şi la Protecţia Consumatorului, dar fără succes. Conform normelor în vigoare are dreptul la despăgubiri de 1.150 de lei, iar dacă este nemulţumit ne poate acţiona în instanţă şi acolo vom arăta că avem dreptate”, a declarat Aurica Rezuş.
Ea a adăugat că inspectorii de la Carpatica Asigurări Suceava i-au întocmit doar constatarea, iar dosarul a fost trimis la Sibiu, la centrală, acolo unde s-a luat decizia de a se plăti doar suma de 1.150 de lei.
„Competenţa pentru achitarea daunelor aparţine Centralei de la Sibiu. Asta e tot ce vă pot spune”, a încheiat Aurica Rezuş.
(25 feb 2009, 01:51:41
Dar daca apelezi la o firma de asigurari ieftina... aviz amatorilor.