Cele mai mari probleme s-au înregistrat pe drumul european 85, Fălticeni – Suceava - Siret. Cu un şef aerian care nu ştia mai nimic din ce se întâmplă pe teren, drumul european 85 a fost ieri piatra de încercare pentru toţi şoferii care au avut ghinionul să se afle în trafic după orele 14.00.
Primele semne că trebuie intervenit rapid şi eficient au apărut imediat după prânz, când mai multe tiruri echipate necorespunzător au creat blocaje temporare pe drumul european 576, Suceava – Gura Humorului. A fost un semnal de alarmă pe care Andrei Huţanu, şeful Secţiei de Drumuri Naţionale Suceava nu l-a receptat corespunzător.
Aşa se face că la ora 15.00, circulaţia rutieră pe un alt drum naţional aflat în administrarea SDN Suceava s-a blocat.
Timp de aproximativ o oră, nici o maşină nu a mai putut circula între Fălticeni şi Suceava, din cauza unor tiruri care au derapat şi s-au pus de-a curmezişul drumului european 85, în zona Cumpărătura.
„Nu este nici un blocaj, se circulă mai greu din cauza zăpezii căzute pe carosabil”, a fost anunţul lui Andrei Huţanu, deşi sute de şoferi şi pozele surprinse de fotoreporterul ziarului Monitorul de Suceava spun cu totul altceva.
Nici mai spre seară circulaţia nu a revenit la parametrii normali. Blocaje temporare s-au mai consemnat şi la Dărmăneşti, Fălticeni sau Rădăşeni, iar toţi şoferii cu care am luat legătura au semnalat aceleaşi probleme: lipsa maşinilor de intervenţie de la drumuri.
Tirurile echipate necorespunzător, trase pe dreapta
Şoferii care au rămas blocaţi în trafic îi acuză pe drumari că nu au făcut nimic pentru a preveni formarea gheţii şi a poleiului.
„Am plecat la ora 14.00 din Suceava şi acum e ora 17.00 şi am ajuns abia la Fălticeni. E bătaie de joc ce se întâmplă. Nimeni nu a dat cu antiderapant, nu s-a intervenit deloc şi uite aşa s-au format blocajele astea”, a spus Ilie Nicolae, unul dintre şoferii care s-a aflat ieri pe drumul european 85 după orele prânzului.
În schimb, drumarii spun că vinovaţi sunt doar şoferii care nu aveau tirurile echipate corespunzător pentru circulaţia în condiţii de iarnă.
De altfel, zeci de tiruri au fost trase pe dreapta de poliţiştii de la rutieră după ce în mai multe puncte din judeţ au fost formate filtre.
Tirurile au putut pleca mai departe doar după ce şoferii şi-au montat lanţurile antiderapante.
În municipiul Suceava, bară la bară
Şi în municipiul Suceava circulaţia a fost un adevărat coşmar. Viteza de circulaţie a fost foarte mică, iar pentru a ajunge dintr-un punct al oraşului în altul a fost nevoie de un timp mult mai mare decât în mod obişnuit.
Adrian Niculescu, şeful societăţii Rosal, a explicat că intervenţia echipelor de deszăpezire a fost îngreunată de aglomeraţia din trafic.
„Am intervenit încă de la ora 14.00, dar în jurul orei 16.00, când toată lumea a ieşit de la serviciu ne-am confruntat cu probleme serioase în a putea acţiona. Au fost cazuri când şi maşinile noastre au rămas blocate în trafic. Peste noapte, când circulaţia va fi mult diminuată, vom putea interveni eficient”, a spus Niculescu.
Mii de oameni şi-au petrecut noaptea în întuneric
Din cauza căderilor abundente de zăpadă au apărut şi altfel de probleme. Mii de consumatori au rămas fără energie electrică, iar pentru că echipele de intervenţie ale E.On Moldova nu au putut remedia defecţiunile, oamenii din mai multe localităţi şi-au petrecut noaptea în întuneric.
Potrivit lui Vasile Curelaru, directorul E.ON Moldova Suceava, cele mai grave avarii s-au înregistrat în zonele Şcheia, Capu Codrului, dar şi pe tronsonul Suceava – Moara – Berchişeşti.
„Avem pregătite mai multe echipe, dar din cauza vremii nefavorabile nu putem interveni. Sperăm ca mâine (n.r. – astăzi) să reuşim să realimentăm toţi consumatorii”, a spus Vasile Curelaru.
(13 feb 2009, 12:56:36
Nu cred ca ati pus destul accent pe filtrele politiei care au intors destui curajosi ce plecasera la drum cu cauciucuri de vara. Ca regula generala, alea se pun pe masina in martie ( chiar si mai tarziu ) si se scot in octombrie - noiembrie.