Prezent la Bucureşti, pentru a susţine proiectele de dezvoltare a Sucevei, primarul Ion Lungu a purtat discuţii pe tema rutei ocolitoare atât cu primul-ministru al României, Emil Boc, cât şi cu ministrul Transporturilor, Radu Berceanu şi ministrul de Finanţe, Gheorghe Pogea.
“În proiectul de buget al Ministerului Transporturilor, ruta ocolitoare a Sucevei este prinsă cu suma de 400 de miliarde de lei vechi, adică 10 milioane de euro. Le-am explicat cât de important este pentru Suceava realizarea acestui proiect şi că am avea nevoie anul acesta de 800 de miliarde de lei vechi, adică dublu faţă de cât ni s-a alocat iniţial. Mi s-a promis că, în măsura în care este posibil, suma alocată rutei ocolitoare va fi suplimentată”, a declarat şeful municipalităţii sucevene, Ion Lungu.
Proiectul este susţinut şi de parlamentarii suceveni, în principal cei al PD-L şi PSD, în număr de 11, care au şi făcut un amendament privind dublarea sumei alocate rutei ocolitoare a Sucevei.
“Împreună cu parlamentarii noştri am reuşit să iniţiem 15 amendamente importante pentru municipiu şi judeţ. Am discutat şi cu parlamentarii PSD, PNL, Uniunea Polonezilor şi Asociaţia Italienilor, cu toţii fiind de acord să susţină alocarea sumei de 800 de miliarde de lei vechi pentru ruta ocolitoare, pentru că de acest proiect beneficiază aproape tot judeţul”, a adăugat Ion Lungu, care mizează şi pe sprijinul venit în acest sens din partea preşedintelui Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur.
80 de kilometri/oră, viteza permisă pe ruta ocolitoare
Varianta de ocolire a Sucevei are o lungime de 13,2 km şi va prelua traficul de pe DE 85 pe traseul Moara–Mihoveni– Pătrăuţi–Siret, precum şi cel de pe DN 576, dinspre Vatra Dornei înspre frontiera cu Ucraina. Pe traseul ocolitor vor fi construite 3 viaducte, de 384,5 metri, 295,5 metri şi 249,5 metri. De asemenea, vor fi amenajate 6 poduri, dintre care unul pe râul Suceava, în zona Mihoveni, în lungime de 17,7 metri.
Termenul de execuţie al lucrărilor, demarate la sfârşitul lunii octombrie 2008, este de 36 de luni, încât, din 2011, drumul ar trebui să fie funcţional.
Valoarea proiectului este de 67 de milioane de euro, suma fiind suportată în întregime din bugetul Ministerului Transporturilor. Ruta ocolitoare 1 va avea două benzi, cu o lăţime de 7 metri, şi va permite o viteză de circulaţie de 80 km pe oră.