La prima licitaţie organizată de Direcţia Silvică Suceava în acest an, din cantitatea de 60.000 de metri cubi de lemn, doar 40% a fost achiziţionată de agenţii economici.
“Preţul mediu obţinut este identic cu cel de la ultima licitaţie de anul trecut. Am observat însă un uşor interes crescut din partea agenţilor economici pentru masa lemnoasă scoasă la drum auto, în vreme ce tot mai greu se vinde lemnul de foc şi lemnul subţire, pentru celuloză”, a declarat şeful Direcţiei Silvice Suceava, Valerian Solovăstru.
În aceste condiţii, determinate în special de criza economică mondială, cea mai mare Direcţie Silvică din ţară a venit cu o nouă strategie prin care să îşi vândă producţia de lemn.
“Mulţi agenţi economici se feresc să mai cumpere acum lemn, pentru că dacă nu au comenzi, au mai multe probleme să stea cu el în stoc, decât să nu cumpere deloc. Tocmai de aceea, la licitaţia de pe 19 februarie vom scoate la vânzare masă lemnoasă fasonată, scoasă la drumul auto, dar care se va ridica şi plăti atunci când comercianţii au nevoie de ea, pe parcursul întregului an. Este o măsură de siguranţă şi pentru comercianţi, care ştiu sigur că au asigurată cantitatea de masă lemnoasă necesară şi că se pot aproviziona cu ea oricând”, a explicat Valerian Solovăstru.
La licitaţia din 19 februarie, cantitatea de masă lemnoasă scoasă la vânzare depăşeşte 54.000 de metri cubi, cea mai mare cantitate fiind cea de lemn rotund de răşinoase, pentru cherestea.