Cu răbdarea pusă la grea încercare şi cu maşinile pline de noroi în fiecare zi, sătenii din Marginea au decis să-şi facă propriul pod peste râul Suceviţa. Decizia a fost luată de reprezentanţii societăţii civile din Marginea, şi a venit după ce toate demersurile lor către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România nu au fost tratate cu seriozitate.
„Acum o lună le-am prezentat situaţia şi i-am rugat să aducă în condiţii acceptabile de trafic măcar ruta ocolitoare creată după inundaţiile de vara trecută. Ne-au promis că totul se va rezolva, dar am fost duşi cu vorba şi nu s-a făcut nimic. Aşa că, de comun acord cu oamenii din sat, am hotărât să facem un pod de lemn pe care să circule maşinile mici pe un singur sens. Vom monta şi semafoare pentru ca circulaţia să fie normală ”, a precizat Arcadie Boicu, reprezentantul societăţii civile din Marginea.
Devenit ad-hoc diriginte de şantier, Arcadie Boicu a spus că nu cunoaşte costurile exacte ale construcţiei noului pod, dar că acestea contează mai puţin în comparaţie cu utilitatea pe care o va avea podul.
„Am adunat materialele necesare pentru ridicarea acestui pod încă de luni. Toate societăţile din comună au contribuit cu materiale sau forţă de muncă şi credem că până cel târziu sâmbătă la amiază (n.r. – astăzi) podul să fie funcţional”, a adăugat Arcadie Boicu.
Lucrare fără autorizaţie
Oamenii din Marginea spun că nu au nici un fel de aviz sau autorizaţie pentru construcţia podului de lemn, dar că nu intenţionează să renunţe la acţiune nici dacă vor fi amendaţi de autorităţi.
„Primăria ne-a avertizat să nu ne apucăm de construcţie, pentru că este ilegal. Vom face totul pe propria răspundere, pentru că ne-am săturat să tot fim minţiţi”, a declarat Arcadie Boicu.
Printre cei care susţin iniţiativa construirii acestui pod se numără şi mai mulţi aleşi locali. Consilierul Ionel Bodnărescu a spus că soluţia este cea mai bună, pentru că în caz contrar s-ar fi ajuns la blocarea drumului naţional 17A, care face legătura între Rădăuţi şi Câmpulung Moldovenesc.
„Acesta este un pod provizoriu, dar vom monitoriza atent cum se va lucra şi la refacerea podului mare. Dacă vom vedea că totul este o bătaie de joc, îi vom alunga pe muncitori”, a mărturisit Ionel Bodnărescu.
Primar Marginea: „Podul de beton trebuie să fie gata în august 2009”
Dumitru Lungu, primarul comunei Marginea, a spus că ştia de intenţia oamenilor de a construi acest pod de lemn, dar nu i-a putut împiedica.
„Am anunţat toate autorităţile competente, iar la faţa locului s-au prezentat atât reprezentanţi de la Apele Române, Compania Naţională de Drumuri, Prefectură şi Consiliul Judeţean. Li s-a spus oamenilor că lucrarea este ilegală, iar dacă apare vreo viitură care să aibă urmări nefericite se poate ajunge şi la dosare penale”, a precizat primarul din Marginea.
Până la finalizarea lucrărilor la podul distrus de inundaţiile din iulie anul trecut circulaţia se va derula pe podul ridicat din banii mărginenilor.
Dacă totul merge conform graficului, în august 2009 podul de beton trebuie să fie dat în folosinţă.
„Lucrările au fost întârziate de inundaţii. Constructorul, SC Contrascom SRL Rădăuţi, a fost nevoit să schimbe proiectul, care s-a aprobat în noua formă abia pe 9 decembrie 2008. A venit apoi frigul şi vremea rea şi lucrările au fost încetinite, dar reprezentanţii firmei au precizat că termenul de finalizare al lucrării, august 2009, va fi respectat, chiar devansat cu o lună”, a menţionat Dumitru Lungu.
Potrivit acestuia, valoarea podului ce va fi ridicat pe DN 17A se ridică la 3,8 milioane de lei (38 de miliarde de lei vechi).
Şi-a stricat gardul pentru podul de lemn
Pentru ca acest pod să poată fi construit, unul dintre săteni şi-a dat acordul să-i fie folosită proprietatea. Mai mult, Toader Rotar a acceptat şi demolarea unei părţi a gardului. „Pentru binele oamenilor din sat am fost de acord cu toate acestea. Mă bucur că am putut să ajut şi eu”, a mărturisit Toader Rotar.
( 7 feb 2009, 13:02:25
Succes in continuare !