Dobânda la un depozit în dolari, de la 3,5% la 2,5% în două luni
Suceveanul nemulţumit de serviciile Bancpost a fost atras de o ofertă intitulată pompos „Mega Contul de Economii în USD”. În luna noiembrie a anului trecut, în reclamă se preciza că acest cont oferă cea mai bună dobândă de pe piaţă, 3,5% pe an.
„Au pus afişe cu oferta asta peste tot prin oraş, m-au convins să vin la ei, şi, de la 1 februarie, la ceva mai bine de două luni de la depunere, m-am trezit că dobânda a scăzut până la 2,5%. Nemulţumit, am decis să-mi retrag banii, ocazie cu care mi s-a aplicat comision de 0,4%. Dobânda pe două luni a fost de vreo 60 de dolari, iar comisionul la retragere de 40 de dolari. Practic, banca s-a folosit de banii mei şi nu m-am ales cu mai nimic”, a povestit nemulţumit bărbatul.
Dacă acesta ar fi prins doar o lună de dobândă la acest mega cont, cum cu siguranţă au păţit alţi clienţi, s-ar fi trezit că iese în pierdere, comisionul de retragere fiind peste valoarea dobânzii.
„Sunt acoperiţi de acte, au trecut clauze acolo, însă nu cred că este corect acest mod de lucru. Să promovezi intens o ofertă, să atragi clientul, şi să schimbi în scurt timp valoarea dobânzii, mi se pare o înşelătorie”, crede profesorul sucevean.
Acesta spune că nu are de gând să depună o plângere la Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (OJPC) Suceava, considerând că la mijloc este vorba de o „ţeapă cât se poate de legală”, care ar putea fi evitată doar prin modificări legislative.
Bancpost a refuzat să răspundă
Încă de ieri dimineaţă, am contactat-o pe Liliana Ciobănaşu, purtătorul de cuvânt al Bancpost, în vederea obţinerii unui punct de vedere al băncii cu privire la această situaţie. Deşi i-am trimis întrebările atât pe mail cât şi pe fax, cum a solicitat, până la închiderea ediţiei nu am primit nici un răspuns. Asigurările date de aceasta prin telefon, cu privire la trimiterea unui punct de vedere, nu s-au concretizat.
Cu siguranţă că nişte lămuriri din partea reprezentantului abilitat al băncii ar fi fost binevenite şi de natură să arate respect pentru clienţii Bancpost.
Valuri de reclamaţii ale sucevenilor împotriva băncilor
Numai în ultimele trei luni, 45 de suceveni au depus reclamaţii la OJPC, considerând că băncile ai căror clienţi sunt i-au înşelat. Având în vedere că numărul reclamaţiilor de acest gen este mare în toată ţara, la nivelul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului s-a creat un compartiment special, care se ocupă doar de soluţionarea sesizărilor privind unităţile bancare.
Cea mai mare parte a reclamaţiilor sunt depuse de suceveni care au contractat credite la diferite unităţi bancare.
( 6 feb 2009, 13:25:35