„Avem foarte multe spaţii nefolosite, pentru administrarea acestora se cheltuiesc sume importante, de la curent electric şi până la pază. Din acest motiv vom face o analiză în prima şedinţă a Consiliului Judeţean Suceava pentru a vedea exact care este utilitatea acestor spaţii”, a spus Flutur.
El a adăugat că există posibilitatea ca spaţiile aflate în proprietatea CJ Suceava, dar care nu sunt folosite, să fie transferate fie către administraţiile publice locale, fie către alte instituţii publice. Flutur a precizat că renunţarea la o parte din clădirile pe care administraţia judeţeană nu le foloseşte va duce la reducerea cheltuielilor materiale ale Consiliului Judeţean.
„Dacă ne uităm la cheltuieli şi vedem câţi bani se consumă cu întreţinerea acestor spaţii fără să se producă nimic, doar din motiv că noi suntem proprietari, ajungem la concluzia că ar trebui să dăm o anumită utilitate obiectelor din patrimoniu”, a declarat Gheorghe Flutur.
Reducerea cheltuielilor materiale şi cu personalul din Consiliul Judeţean
În acelaşi timp, el a precizat că a avut o întâlnire cu directorii din aparatul propriu al Consiliului Judeţean şi ai instituţiilor aflate în subordinea acestuia, în cadrul căreia au fost stabilite priorităţile bugetare pentru anul 2009.
Flutur a arătat că în cursul acestui an priorităţile sunt alocarea de fonduri pentru cofinanţarea proiectelor europene, precum şi pentru investiţii în infrastructură. Preşedintele CJ Suceava a arătat că având în vedere criza economică, este posibil ca instituţia pe care o conduce să reducă cheltuielile materiale şi de personal. „Probabil vom merge şi pe reduceri de salariaţi, dar şi pe reducerea sporurilor şi a tuturor acelor avantaje anunţate zilele trecute de premierul României, cum ar fi plata orelor suplimentare”, a mai spus Flutur.