Şeful OJPC Suceava, Elena Oanea, a declarat că „se va verifica dacă operatorii economici respectă legea privind derularea campaniilor promoţionale”.
Comercianţii care anunţă o campanie promoţională au obligaţia de a raporta reducerea la preţul de referinţă al produsului, iar pe eticheta acestuia trebuie să se găsească atât preţul practicat înaintea campaniei, cât şi noul preţ, cu reducerea aplicată.
Elena Oanea a precizat că, până în prezent, după ce inspectorii OJPC au efectuat o serie de controale s-a constatat că „mulţi operatori economici au încălcat prevederile menţionate, lăsând etichetele cu preţul de referinţă, şi lăsând cumpărătorul să-şi calculeze singur noul preţ, promoţional”.
Controale până la sfârşitul lunii februarie
O altă abatere constatată de OJPC este aceea că unele magazine nu specifică pentru care produse se aplică reducerea. „Cumpărătorul citeşte pe afiş că în magazin produsele au preţurile reduse cu X%, este atras de această ofertă, dar are surpriza de a constata că doar o parte dintre acestea sunt obiectul promoţiei”, a mai spus Elena Oanea. Aceasta a mai precizat că „au fost situaţii în care magazinele au anunţat promoţii, iar în cadrul controlului am constatat că doar două produse se comercializau la preţ promoţional”.
Toţi operatorii economici la care s-au constatat abateri până acum au fost sancţionaţi cu amenzi contravenţionale cuprinse între 2000 de lei şi 3000 de lei.
Controalele pe această temă continuă pe tot parcursul lunilor ianuarie şi februarie, în tot judeţul.