Viceprimarul Sucevei Lucian Harşovschi a spus că a înştiinţat deja asociaţiile de obligaţia de a organiza adunările generale dar, în acelaşi timp, vrea să convingă cât mai mulţi oameni să participe efectiv la acestea şi să fie conştienţi că acolo vor fi luate decizii care îi vor afecta pe toţi.
“Acum vor trebui desemnaţi membrii comitetului executiv, va fi ales preşedintele de asociaţie şi poate fi schimbat chiar şi administratorul, dacă asta este voinţa locatarilor. Tot acum va fi stabilit bugetul de cheltuieli pe anul în curs şi salariile celor din cadrul asociaţiei, care vor trebui să fie afişate şi pe listele de cheltuieli. Tot acum se pot discuta problemele cu care se confruntă proprietarii din asociaţie, încât sunt destule motive ca oamenii să participe la aceste adunări generale”, a declarat Lucian Harşovschi.
Alegeri anulate şi sancţiuni de 3000 de lei
La fiecare din aceste adunări, în mod obligatoriu trebuie să fie prezent cel puţin un reprezentant al Primăriei Suceava, care să verifice legalitatea adunării generale. Conducerea asociaţiei este obligată să convoace proprietarii în baza unui tabel nominal semnat de toţi şi prin anunţuri la casa scării, iar cei care nu vor respecta această regulă vor primi aspre sancţiuni administrative.
“În primul rând vom anula alegerile care vor fi făcute mai mult pe ascuns, fără anunţarea proprietarilor, dar vom da şi amenzi aspre, chiar de 3000 de lei, celor de la conducerea asociaţiei, care nu s-au conformat regulamentului”, a adăugat viceprimarul Sucevei, care vrea să participe la toate adunările generale care vor avea loc în perioada următoare.
De altfel, vineri, la ora 16.00, el va fi prezent la prima adunare generală de anul acesta, la Asociaţia 50 din Burdujeni.
În municipiul Suceava sunt în prezent 104 asociaţii de proprietari, la care cetăţenii vor trebui să decidă dacă păstrează actuala conducere sau vor desemna noi persoane pe acele posturi administrative.
Pentru a se asigura că populaţia va fi informată despre importanţa alegerilor la asociaţiile de proprietari, dar şi despre drepturile şi obligaţiile proprietarilor, municipalitatea a realizat aproape 5000 de afişe care vor trebui să fie afişate în fiecare scară de bloc, dar şi la toate sediile de asociaţie.