Şeful OJPC Suceava, Elena Oanea, a declarat că „este vorba despre un număr mare de reclamaţii, iar cele mai multe dintre ele, şi anume 13 plângeri, îi vizează pe presatorii de servicii”.
Sucevenii au reclamat calitatea serviciilor turistice şi de alimentaţie publică, a celor de Internet, precum şi a serviciilor de taximetrie.
Alte nouă reclamaţii ajunse la OJPC vizează bunurile nealimentare, precum telefoane mobile, mobilier, încălţăminte şi bijuterii, iar patru reclamaţii au ca obiect bunurile alimentare.
Reclamaţiile cu privire la serviciile turistice (de primire cazare şi alimentaţie publică) vizează o pensiune din Suceviţa şi o pensiune agroturistică din Vatra Dornei.
Amendă de 3000 de lei
Elena Oanea a spus că un grup de turişti a reclamat calitatea necorespunzătoare a serviciilor oferite în cadrul pachetului turistic de Revelion, în special cele ce ţin de calitatea alimentelor. „Ca urmare a cercetării reclamaţiei s-au identificat mai multe abateri de la legislaţia privind protecţia consumatorilor, precum nerespectarea condiţiilor de depozitare stabilite de producători, prezenţa de alimente fără etichete cu elemente de identificare, alimente fără documente de provenienţă. Operatorul economic a fost sancţionat cu o amendă contravenţională în cuantum de 3000 de lei.
În cazul pensiunii din Vatra Dornei, Elena Oanea a spus că reclamaţia vizează servicii de cazare necorespunzătoare, lipsa dotărilor, lipsa căldurii şi a apei calde, neasigurarea liniştii în intervalele de odihnă, condiţii igienice necorespunzătoare. Această reclamaţie urmează să fie cercetată de către inspectorii OJPC în perioada imediat următoare.