„Lucrăm la foc continuu de azi dimineaţă. Dacă nu aveţi rând nu vă mai obosiţi să intraţi să întrebaţi, pentru că azi nu mai e nimic liber”, ne-a spus un angajat de la vulcanizarea de la ieşirea din oraş spre Suceava, în jurul orei 16,00.
Cei care s-au decis să aştepte patru sau cinci ore pentru a schimba anvelopele de vară cu cele de iarnă şi nu au întrebat de două ori ce preţuri practică centrele de montat anvelope au avut o surpriză neplăcută la facturare, acolo pe unde s-a mai dat factură sau bon fiscal. Pretinzând că folosesc aparatură performantă, cele trei ateliere de vulcanizare care funcţionează în municipiul Fălticeni au solicitat pentru un schimb de cauciucuri, cu echilibrat de roţi, cel puţin 100 de lei.
Şi preţurile la anvelope au crescut pe măsura cererii, cele mai ieftine anvelope pe jantă cu diametru de 14 găsindu-se la 126 de lei, marca Master Stell, made în China, anvelopele Sava vânzându-se la 171 lei, in timp ce anvelopele Continental au putut fi achiziţionate la preţul de 241 de lei.
O soluţie adoptată de mulţi dintre şoferii fălticeneni au fost anvelopele reeşapate şi anvelopele second hand. La centrul de anvelope de lângă Piaţa Agroalimentară, un cauciuc reeşapat, cu un an garanţie, costă 80 – 100 de lei, în timp ce preţul minim pentru un second – hand porneşte de la 50 de lei.
Şi la atelierele de vulcanizare, chiar dacă oficial nu se vând astfel de cauciucuri, după o mică discuţie cu angajaţii acestora se puteau obţine anvelope deja folosite la preţuri începând de la 30 de lei bucata, dar pe riscul propriu, pentru că acestea nu prezintă nicio garanţie. Aşa cum am aflat de la vulcanizatori, sunt anvelope second hand de o calitate mai bună, dar acestea vin cu tot cu jante, în general jante din aliaj, şi ajung 200 – 250 de ron bucata în funcţie de jantă.