Luhan a arătat că în judeţul Suceava au fost delimitate şapte zone cu potenţial ridicat de dezvoltare a turismului de diverse tipuri, montan, eco, cultural, balnear, religios sau educativ.
„Nu contează în primul rând cum ne vedem noi, ci cum ne văd turiştii. Vreau să îi facem să simtă că Bucovina e un dar, prin promovarea elementelor pe care noi le propunem, eco, diversitate, autenticitate şi rural. Şi ne gândim ca până în 2013 să îndeplinim această viziune de dezvoltare”, a declarat Petru Luhan.
El a adăugat că primele cinci programe de dezvoltare a turismului în judeţul Suceava au fost deja prezentate operatorilor din acest domeniu de activitate, respectiv : „Brand şi promovare pentru judeţul Suceava”, „Dezvoltarea obiectivelor turistice în Bucovina”, „Infrastructura pentru turism în judeţul Suceava”, „Turismul - şansa dezvoltării economice locale”, „Tradiţie şi autenticitate în zona Bucovinei prin turism”.
Administratorul public al judeţului a arătat că fiecare dintre cele cinci programe conţine mai multe proiecte de dezvoltare a turismului, amintind aici crearea unui brand al Bucovinei, reabilitarea Cetăţii de Scaun, promovarea unor iniţiative precum „Crăciun în Bucovina”, „Turism religios” sau „Paşte în Bucovina”, înfiinţarea unor drumuri turistice (Drumul lui Ştefan cel Mare, Drumul Tătarilor, Drumul Sării, Circuitul Mănăstirilor, Drumul Laptelui, Drumul lui Iacob, pe traseul Viena-Suceava-Cernăuţi), dezvoltarea Aeroportului din Salcea sau realizarea Centrului Naţional de Informare şi Promovare Turistică în municipiul Suceava.