Dacă în urmă cu câţiva ani puţini erau cei care se transformau în Moş Crăciun şi mergeau în casele oamenilor care îi plăteau pentru a da daruri copiilor, acum situaţia s-a schimbat, astfel că fiecare încearcă să îşi promoveze serviciile, prin afişe sau anunţuri în ziare.
Contra unei sume negociabile, „moşul” vine în casele oamenilor şi le aduce cadouri copiilor, iar pentru asta are echipament şi discurs adecvat.
Moş Crăciun de meserie profesor
Romeo Bolohan, în vârstă de 30 de ani, cadru didactic, duce cadouri celor mici de mai mult de zece ani, transformând pasiunea de a lucra cu copiii în serviciu de sezon.
„Cine are nevoie de un Moş Crăciun îl poate cumpăra, cam asta este ideea. Realizez această activitate de 13-14 ani, şi îmbin dragostea mea pentru copii cu utilul, adică fac un ban în plus”, ne-a explicat acesta.
Tânărul ne-a spus că percepe 50 de lei pentru o vizită la domiciliu, însă precizează că acesta nu este un tarif fix, fiind dispus să negocieze funcţie de posibilităţile clientului.
Romeo Bolohan avea stabilite deja 13 comenzi, pe care le va onora pe 24 decembrie, între orele 17.00 şi 23.00. Mare parte dintre cei care îl solicită sunt deja clienţi fideli din anii anteriori, însă mai este loc şi pentru alţi doritori.
El a ales să-şi promoveze serviciile prin anunţuri lăsate pe stâlpi în municipiul Suceava, iar despre concurenţă nu ne spune foarte multe lucruri, fiind convins că pe piaţă mai este loc şi pentru alţi „moşi”.