Lucrările de mântuială efectuate pe întreg traseul dintre Suceava şi Poiana Stampei au fost sesizate şi de reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), dar pot fi observate şi cu ochiul liber de toţi şoferii care încă îşi rup maşinile.
Ultimele gropi din asfalt, de fapt primele după finalizarea parţială a lucrărilor de reabilitare din zona Gura Humorului, au apărut încă din această primăvară. Pentru a economisi mai mulţi bani, şefii firmei care a efectuat lucrările, SCCF Group Colas, au folosit materiale de proastă calitate. Acest lucru s-a văzut imediat şi zeci de gropi au decorat asfaltul. Ce-i drept, au avut dimensiuni mici şi au fost remediate în scurt timp, dar una peste alta rămâne calitatea proastă a materialelor folosite, iar acest lucru se va observa mult mai pregnant în cursul anilor următori.
Probleme au apărut şi la Păltinoasa, unde porţiuni cu lungimi de 6-7 metri, în sensul de mers spre Gura Humorului, au fost frezate pe o adâncime de 2-3 centimetri pentru a face loc unui alt strat de asfalt.
Concluziile sunt trase de şoferii care circulă frecvent pe acest drum şi care s-au săturat să piardă timpul la semafoare sau circulând cu viteză redusă din cauza lucrărilor care nu se mai termină.
„Este o dovadă a modului cum se lucrează pe banii noştri, o bătaie de joc ce nu s-a mai văzut. Cum să termini asfaltările anul trecut şi acum să le refaci? S-a furat la greu, asta este explicaţia”, a spus cu năduf Dan Cocan, unul dintre şoferi.
Şeful de şantier al SCCF Group Colas, Doru Bârsan, nu a putut fi contactat pentru a exprima un punct de vedere al firmei pe care o reprezintă.
Antecedentele SCCF Group Colas
Aceeaşi firmă care se ocupă de peticirea şoselei se ocupă cu lucrările şi pe tronsonul Gura Humorului - Sadova. Podul care traversează râul Moldova, între Gura Humorului şi Bucşoaia, este ieşit din garanţia de exploatare de mai bine de 3 ani. Dat în exploatare în 1955, podul nu mai prezintă siguranţă în exploatare, dar acest lucru nu pare să-i deranjeze pe cei de la SCCF Group Colas, care nu au catadicsit nici măcar să monteze semne de circulaţie pentru restricţii de viteză.
În cazul acestui pod, ca şi în privinţa calităţii lucrărilor efectuate de SCCF Group Colas, reprezentanţii Secţiei de Drumuri Naţionale Câmpulung Moldovenesc nu par să manifeste o preocupare prea mare.
„Nu noi ne ocupăm de aceste porţiuni, ci constructorul, aşa că el răspunde pentru ceea ce face. Noi îl vom prelua în administrare abia la finalizarea lucrărilor”, a precizat Liliana Dranca, şefa SDN Câmpulung Moldovenesc.
(12 nov 2008, 11:11:09