Aflat la cea de-a treia generaţie, Volkswagen Scirocco a fost conceput de designeri ca un autoturism sport autentic şi inconfundabil. Mai puternic decât modelul din anii ’70 şi decât reprezentanţii celei de-a doua generaţii, prezentată în anii ’80, noul Scirocco se remarcă printr-o ofertă mult mai generoasă de spaţiu din interior. Aceasta deoarece noul model nu este prevăzut cu partea posterioară înclinată, ci aproape dreaptă, cu un acoperiş lung şi un hayon vertical. Datorită dimensiunilor generoase ale hayonului, spaţiul interior poate fi valorificat fără restricţii. Astfel, dacă nu este suficient un volum al portbagajului de 292 de litri, prin suprafaţa utilă de încărcare, bancheta spate rabatabilă oferă mai mult loc.
Preţuri pornind de la aproape 20.000 de euro, inclusiv TVA
De remarcat faptul că până la apariţia noului Scirocco, Volkswagen a vândut nu mai puţin de 800.000 de exemplare din vechile modele.
Potrivit reprezentanţilor Auto Mitric Suceava, noul model Volkswagen Scirocco este unul complet nou, care înglobează tehnologie de ultimă generaţie, atât în ceea ce priveşte motorizarea, cât şi siguranţa şi confortul pasagerilor. Noul Scirocco se adresează în special tinerilor, atât din punctul de vedere al designului şi al performanţelor, cât şi al preţului. Referitor la preţuri, trebuie spus că acestea pornesc de la aproape 20.000 de euro, inclusiv TVA, pentru modelul de bază, respectiv o motorizare de 1,4 litri cu o putere de 122 CP.
De remarcat că noul model dispune doar de motorizări turbo cu injecţie directă, atât pe benzină, cât şi diesel. Astfel, pentru noul Scirocco sunt disponibile motoare TSI cu o putere cuprinsă între 90 kW (122 CP), 118 kW (160 CP; Twincharger), până la performanţe impresionante de 147 kW (200 CP).
O altă noutate este sistemul de suspensie revoluţionar şi dinamic, care adaptează permanent suspensiile în funcţie de condiţiile de drum şi de pneuri, în baza semnalelor transmise de senzorii de la nivelul caroseriei şi de cei trei senzori de roţi.