La Ordinul Ministerului Sănătăţii Publice, o comisie mixtă, formată din reprezentanţi ai Autorităţii de Sănătate Publică şi ai Casei de Asigurări de Sănătate, va verifica activitatea derulată la Serviciul Judeţean de Ambulanţă.
Controlul se va derula de luni, timp de o săptămână, şi va urmări diverse aspecte, printre care calitatea şi eficienţa managerială, dinamica de personal în perioada 2005 – 2008, gradul de ocupare a posturilor, legalitatea acordării concediilor medicale şi a concediilor fără plată, planificarea şi efectuarea concediilor de odihnă, angajări de personal, desfaceri ale contractelor de muncă sau demisii, organizarea serviciului în ture, cazurile şi cauzele întârzierilor la intervenţii, gradul de utilizare a ambulanţelor noi.
Controlul va supune analizei şi alte aspecte, cum ar fi condiţiile în care s-au efectuat transporturile, atât ziua cât şi noaptea, modul în care au fost făcute achiziţiile publice sau cum s-au derulat activităţile decontate de CAS.