Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
joi, 23 oct 2008 - Anul XIII, nr. 250 (3931)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9766 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7317 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Atenţie, şoferi!

Proiectul de amplasare a radarelor fixe, aproape finalizat în trei localităţi

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)
Proiectul de amplasare a radarelor fixe pe cele mai periculoase artere de drum din judeţ, promovat de câteva luni de zile de Inspectoratul de Poliţie Judeţean Suceava, va deveni realitate în cel mai scurt timp, consiliile locale din trei comune parafând deja înţelegeri cu o firmă din Cluj.

În urma negocierilor dintre autorităţile locale şi reprezentanţii firmei SC Codec SRL Cluj-Napoca, precum şi a sugestiilor date de specialiştii de la Poliţia Rutieră, s-au stabilit nouă locaţii în care vor fi amplasate radare, cinci fiind pe DN 2, iar patru pe DN 29.

 

La Dumbrăveni a început montarea radarelor

Cel mai aproape de momentul punerii în funcţiune sunt cele patru radare care vor fi amplasate pe DN 29, pe raza comunei Dumbrăveni. Conform edilului din comună, Ioan Pavăl, s-a emis deja o hotărâre de Consiliu Local privind colaborarea dintre firma din Cluj şi primărie şi s-au obţinut şi toate avizele (de la Secţia Drumuri Naţionale, de la E.ON, de la ROMTELECOM) pentru montarea radarelor.

„Chiar astăzi (n.r. ieri), au fost demarate lucrările pentru montarea stâlpilor cu radare. Sperăm ca în zece zile, cel mult două săptămâni, sistemele să fie funcţionale”, a declarat primarul.

În urma negocierilor dintre primărie şi SC Codec SRL Cluj-Napoca s-a stabilit ca 35% din valoarea amenzilor încasate să intre în bugetul primăriei, în timp ce restul sumei va ajunge în contul firmei, cu menţiunea că toate costurile investiţiei şi autorizării intră în responsabilitatea societăţii clujene.

În vara acestui an, mai multe primării au fost amendate de către Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice pentru că au încheiat contracte cu SC Codec SRL Cluj-Napoca, fără a organiza licitaţii.

Primarul Pavăl spune însă că din acest punct de vedere nu sunt probleme.

„Nu am făcut licitaţie deoarece în această investiţie nu sunt incluşi bani publici, iar firma din Cluj este singura de pe piaţă şi este agreată de MIRA. Aceste radare sunt foarte bune, aduc bani la bugetul local şi ne scapă de accidente”, a concluzionat optimist primarul din Dumbrăveni.

 

Radare pe DN 2, pe porţiunea dinspre Iaşi

Şi în comuna Drăguşeni Consiliul Local a dat aviz pentru amplasarea a trei radare, pe porţiunile periculoase de pe DN2.

„Am dat aviz, însă nu şi autorizaţie. Ei trebuie să vină acum cu toate avizele necesare montării şi apoi parafăm definitiv înţelegerea şi pot să înceapă să le monteze. La noi în comună se circulă cu viteză mare, pietonii nu prea au trotuare, e nevoie mare de radare”, a spus Vasile Cepoi, edilul comunei.

Aceeaşi situaţie se înregistrează şi în comuna Forăşti, unde s-a dat avizul pentru amplasarea a două radare.

La fel ca în cazul comunei Dumbrăveni, 65% din încasări vor ajunge la societatea comercială din Cluj, iar 35% la bugetul local.   

 

Radarele din cele trei comune, doar începutul

Inspectoratul de Poliţie Judeţean Suceava nu este implicat direct în semnarea acestor protocoale, fiind doar partener în program.

La sediul Serviciului de Poliţie Rutieră Suceava a fost amenajat deja un dispecerat unde vor fi monitorizate datele preluate din punctele în care sunt montate radarele. La poliţie, printr-un sistem ale cărui cheltuieli vor fi suportate tot de firma din Cluj, se vor întocmi procesele verbale de amendă, care vor ajunge acasă la şoferi, în plic.

Comisarul şef Laurenţiu Hermeniuc, din cadrul Serviciului de Poliţiei Rutieră Suceava, a explicat că „odată ce vom porni şi pune la punct sistemul o să trecem la pasul următor, adică extinderea lui. Radarele din cele trei localităţi reprezintă doar o primă etapă din acest proiect, iar noi sprijin toate primăriile care sunt dispuse să încheie un protocol cu o firmă de profil, oricare ar fi ea. Sistemul este foarte eficient, acest fapt fiind demonstrat de practică peste tot în Europa. Scopul nostru este să reducem accidentele grave şi sprijinim montarea radarelor fixe, atât pe drumurile naţionale, cât şi pe cele judeţene”.  

 

Caracteristicile radarelor

Conform comisarului şef Hermeniuc, radarele montate de firma din Cluj „bat” la un kilometru în faţă şi la 500 de metri în spatele lor, acoperind astfel o porţiune de drum foarte întinsă. Locaţiile în care vor fi amplasate aceste radare vor fi făcute publice pe site-ul poliţiei, pentru o mai bună orientare urmând a fi realizate şi hărţi care să arate dispunerea lor.

Procesele verbale de contravenţie vor fi generate automat de calculator la dispeceratul poliţiei şi vor ajunge la şoferi acasă, prin intermediul unei firme de curierat rapid.

Cum aceste sisteme au şi camere de supraveghere, poliţiştii vor putea să identifice mai uşor maşinile implicate în accidente rutiere, în cazurile în care şoferii fug de la faţa locului.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Proiectul de amplasare a radarelor fixe, aproape finalizat în trei localităţi .
 Vizualizări articol: 1375 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 1.50/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 1.5 din 4 voturi
Proiectul de amplasare a radarelor fixe, aproape finalizat în trei localităţi1.554

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Furt trimis de
(23 oct 2008, 13:16:12
Nu am nimic cu amplasarea acestor radare, dar mi se pare aberant ca 65%din incasari sa intre la firma.Daca cei de la primarie vor sa faca ceva pentru comunitate cu cei 35%, ce vor face cei de la firma cu atata banet?Cred ca pentru concediile patronilor prin lume...
2.   Sugestie trimis de
(23 oct 2008, 17:57:36
As sugera sa se reinstaureze limitarile diferentiate de viteza care au fost pana acum pe dn2 in judetul suceava, intru-cat daca e sa mergi regulamentar, un suceava roman e un drum de aproape 3 ore.

si daca tot ati pus camerele astea, le-ati putea utiliza si pentru a sanctiona carutasii, a caror prezenta pe drumurile nationale este interzisa prin lege.
3.   Re trimis de
(23 oct 2008, 18:23:11
carutasii nu merg cu 180 km/h , bun venit radarelor , in fiecare localitate sa montati astfel de aparate . care nu stie limita pedalei sa circule cu bicicleta sau cu caruta pe dn-uri . "carutasii" au terenuri agricole pe langa dn-uri si daca nimeni nu s-a gandit sa le amenajeze un drum lateral,poate le cumpara cineva elicoptere
4.   Da. peste tot sa fie radare sa vedem cu va fi! trimis de
(23 oct 2008, 18:59:44
Daca vor dori toti primarii de comune pe o lungime de zeci de km, cit tin comunele noastre de-a lungul soselelor, iti trebuie 0 zi plina pentru ca sa ajungi la Iasi! Ca sa fie totul frumos,e bine de pus radare si unde nu sunt localitati. ca de si acolo pot aparea accidente!
5.   Romania restrictiilor trimis de
(24 oct 2008, 10:08:58
Amplasarea acestor radare Nu au scopul prevenirii accidentelor. Interesele primarilor sunt strict financiare, venituri la bugetele locale. Viteza legala nu este in corelatie cu conditiile de drum. Pe portiunea de la Darmanesti se poate circula lejer, in conditii de siguranta, cu 70Km/ora. La iesirea din Falticeni spre Suceava au restrictionat cu 40 km/ora un sector de drum cu doua benzi si scoli ori spitale numai pentru a putea avea constatari la radar. Toti factorii de raspundere nu au nici un interes sa ridice viteza de circulatie la 70 la ora acolo unde chiar se poate. Politia nu ar avea realizari la radare, primarul nu ar mai incasa bani la buget, sefii IJP nu vor putea raporta masuri de "prevenire" a accidentelor. Si cand te grabesti de la Radauti, stai cu 50 la Milisauti si Darmanesti, treci Suceava intr-o ora, Draguseniul in jumate de ora si alte localitati de pe traseu, normal ca te opresti intr-un pom cand scapi 500m de restrictii. Si apoi tragi concluzia ca viteza e de vina!
5.1  RE: Romania restrictiilor trimis de
(24 oct 2008, 10:26:55
Si ca sa continui, torul este scapat de sub control in aceasta tara. Fiecare primar face ce vrea, politia nu se opune cand este vorba de restrictii absurde, ca de, isi asuma o responsabilitate si oricum nu trebuie un studiu asupra vitezei maxime de siguranta cu care se poate circula pe un sector de drum. Soferii nu au alte varinate si trebuie sa suporte aceste (eu le consider) adevarate abuzuri ale autoritatilor care nu pot fi atacate la nici o autoritate din tara noastra.

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei