Cei care au dat startul lucrărilor, pentru care autorităţile sucevene s-au zbătut să obţină finanţare ani de zile, au fost primarul Sucevei, Ion Lungu, preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, precum şi directorul societăţii SC CF Iaşi, care se ocupă de realizarea lucrărilor, Ştefan Hânganu.
“Astăzi e un moment istoric pentru municipiul Suceava, pentru că începe această lucrare foarte importantă, prima rută ocolitoare, pe relaţia Drumului European 85 sau DN 2 – Moara – Mihoveni – Pătrăuţi.
Lungimea rutei ocolitoare este de 13,2 kilometri, valoarea ei este de 67 milioane de euro, iar termenul de execuţie este 2011. Lucrarea e cu atât mai importantă cu cât va avea ca principal rol descongestionarea traficului în municipiul Suceava, mai ales în privinţa traficului greu”, a declarat edilul şef al Sucevei, Ion Lungu.
Trafic deviat în zona staţiei de transformare a energiei electrice
Pentru început, în această toamnă va fi realizat pasajul de legătură de 21 de metri dintre DN 2 şi DJ 17. Acesta va funcţiona ca o variantă de deviere a traficului din punctul de la staţia de transformare a energiei electrice de 110KW.
Varianta de ocolire a Sucevei are o lungime de 13,2 km şi va prelua traficul de pe DE 85 pe traseul Moara –Mihoveni – Pătrăuţi – Siret, precum şi cel de pe DN 576, dinspre Vatra Dornei înspre frontiera cu Ucraina.
Valoarea proiectului este de 67 de milioane de euro, suma fiind suportată în întregime din bugetul Ministerului Transporturilor. Ruta ocolitoare 1 va avea două benzi, o lăţime de 7 metri şi va permite o viteză de circulaţie de 80 km pe oră.
Pe traseul ocolitor vor fi construite trei viaducte, de 384,5 metri, 295,5 metri şi 249,5 metri.
De asemenea, vor fi amenajate şase poduri, dintre care unul pe râul Suceava, în zona Mihoveni, în lungime de 17,7 metri.
Ruta ocolitoare, o posibilă autostradă
„Până a se ajunge în această fază s-a muncit foarte mult, am insistat foarte mult la Guvern, şi ne-au ajutat atât fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, în mandatul căruia s-a aprobat ruta ocolitoare la Suceava, deopotrivă şi actualul ministru al Transporturilor, Ludovic Orban, care ne-a sprijinit în continuare, şi nu trebuie să uităm de Doina Tiron, care ne-a ajutat foarte mult, pe vremea când era director la Drumuri Naţionale Iaşi.
Este o lucrare grea, cu multe probleme de rezolvat, unele legate de exproprieri, dar tocmai de aceea am chemat aici un sobor de preoţi, să pornim cu „Doamne ajută”, mai ales că este o vorbă românească – totdeauna începutul este mai greu. Eu sper din tot sufletul ca din 2011 să avem funcţională această rută ocolitoare atât de necesară municipiului Suceava.
Ea este concepută pe două benzi, dar se poate extinde şi la patru benzi, în ideea de a o transforma în autostradă”, a adăugat Ion Lungu.
Termenul de execuţie a rutei ocolitoare a Sucevei este de 36 de luni, dar directorul SC Construcţii Feroviare Iaşi – Grup Colas, Ştefan Hânganu, şi-a exprimat dorinţa ca anul viitor să fie realizată aproximativ jumătate din lucrare.
Primăria Suceava are în plan şi o a doua centură ocolitoare, pe varianta Bosanci – Ipoteşti – Salcea. Aceasta ar prelua traficul greu dinspre Fălticeni şi-l va dirija înspre Botoşani şi Dorohoi. Valoarea lucrărilor este estimată la aproximativ 10 milioane euro, pentru realizarea acesteia fiind depus un proiect de finanţare la Agenţia de Dezvoltare Regională Nord‑Est.
(23 oct 2008, 11:23:05
A, si inca ceva: poate ca lucrarea asta va fi in sfarsit una de calitate europeana, nu ca cele de pe DN 17. Nu sunt convins, dar speranta moare ultima...