După un drum de peste 350 de kilometri parcurs pe şoselele patriei de la Suceava spre Poiana Braşov la volanul unei maşini obişnuite, Noua Skoda Superb a fost autoturismul la volanul căruia am simţit că nimic nu este mai special decăt condusul. Relaţia care se crează între şofer şi o astfel de maşină încă de la primul kilometru parcurs, demonstrează încă o dată priceperea de care dau dovadă cehii la acest capitol. Privită cu atenţie din exterior, Noua Skoda Superb este o siluetă simplă şi în acelaşi timp sofisticată prin atenţia deosebită acordată detaliilor. E imposibil să nu observi liniile indrăzneţe care îmbină fermitatea cu eleganţa şi să nu remarci talentul designerilor Skoda care au reuşit să creeze frumuseţe fără opulenţă, o frumuseţe discreta care dezvăluie totuşi o parte a misterului din interior.
Odată instalată la volanul maşinii realizez că Noua Skoda Superb este mai mult decât o maşină bine gândită şi construită. Aceasta reprezintă, fără exagerări, un pas important pentru Skoda Auto către o noua generaţie de autoturime de clasă medie-superioară. Pornesc la drum impresionată pentru început de preţiozitatea materialelor şi a tehnologiei utilizate în bord, dar şi de spaţiul extrem de generos pe care abia dacă îl ghiceşti din exterior. Sentimentul de bine, siguranţă şi confort se amplifică odată cu fiecare kilometru parcurs şi datorită faptului că te ştii protejat de cel puţin 6 airbaguri şi de ESP (inclusiv ABS, MSR, ASR, asistenţă hidraulică la frânare), echipamente care apar încă din standard.
Noul membru al familiei Skoda este cea mai fericită combinaţie posibilă între frumos, puternic, luxos şi util. Noua Skoda Superb înglobează stilul sofisticat, spaţiul generos al unei limuzine şi utilitatea unui hatchback prin inovaţia Twindoor. Este vorba despre un sistem special care permite deschiderea portbagajului în două moduri - normal, sau cu tot cu lunetă, în funcţie de necesitate. Aşadar, e potrivită in orice situaţie, pentru o familie cu copii sau un om de afaceri, pentru un pasionat de senzaţii tari sau un iubitor al luxului şi al bunului gust. Tot la capitolul dotări inovatoare poate fi adăugat şi sistemul de faruri adaptive în funcţie de regimul de viteză – AFS, iluminarea comportându-se astfel în trei regimuri: urban (între 15-50km/h)- cu iluminarea îmbunătăţită a suprafeţelor laterale ale carosabilului; autostradă (peste 90km/h)- cu iluminarea benzii din stânga şi ridicarea sensibilă a farurilor pentru iluminarea unei suprafeţe mai mari de carosabil în faţă; interurban (între 0- 15km/h sau 50-90km/h) – apropiat de iluminarea cu faza scurtă a farurilor . Dimensiunile considerabile ale maşinii nu m-au speriat deloc atunci cand a venit vorba de parcare. Nu exagerez deloc dacă vă spun că aceasta maşină se parchează singură. Asistentul automat (echipament opţional) vă scoate din orice încurcătură.
Iar dacă trebuie să vorbim despre cai putere, avem de unde alege: trei motoare pe benzină (1.4 TSI / 125 CP, 1.8 TSI / 160 CP, 3.6 FSI V6 / 260 CP) şi trei agregate Diesel (1.9 TDI PD / 105 CP, 2.0 TDI PD DPF / 140 CP, 2.0 TDI CR DPF / 170 CP), toate disponibile pentru acest model. Întreaga plajă de motorizări este prevăzută cu sistem de injecţie directă şi se remarcă prin consumul redus de carburant şi valori reduse ale emisiilor de noxe. Masa proprie a modelului de top al mărcii Škoda începe de la doar 1.425 kg, astfel încât chiar şi variantele de motorizare de bază generează suficientă putere pentru propulsie.Surpriza oferită jurnaliştilor de organizatorii evenimentului de la Poiana Braşov a fost o plimbare cu elicopterul deasupra oraşului de sub poalele Tâmpei. Simply Superb este senzaţia trăită atât în aer cât şi pe şosea, la volanului celui mai nou model Skoda.