Liniile scoase la licitaţie şi pentru care au existat oferte sunt Dorneşti – Putna, Dolhasca – Fălticeni şi Floreni – Dornişoara. Câştigătoare a fost desemnată firma Servtrans Invest SA Bucureşti, care va administra cele trei secţii de linii pe o perioadă de cinci ani, conform Hotărârii Guvernului 1.409/2007 şi a Ordinului Ministrului Transporturilor 878/2008.
Noul administrator va prelua întreaga infrastructură, dar şi personalul care lucrează în aceste zone. În total, pe cele trei secţii de circulaţie lucrează aproximativ 50 de oameni.
Directorul general al SC Servtrans Invest SA Bucureşti, George Buruiană, a confirmat că firma pe care o conduce a câştigat licitaţia organizată de Bursa Română de Mărfuri, şi a explicat interesul de a investi în această zonă a ţării.
„Noi furnizăm servicii la Roman, şi mai nou la Dorneşti, iar aceste linii vin în sprijinul activităţilor derulate de firma noastră. Deocamdată nu am semnat contractul, dar acest lucru nu va întârzia prea multă vreme. Estimăm că până la sfârşitul anului vom intra în exploatare, chiar dacă potrivit legii avem la dispoziţie 6 luni pentru a semna contractul. Noi avem o idee generală despre ce vom prelua, dar am comandat şi un studiu pentru a şti cu precizie toate aspectele”, a spus George Buruiană.
Aduc automotoare în locul actualelor trenuri
Directorul general al SC Servtrans Invest SA Bucureşti a ţinut să-i liniştească pe salariaţii de la Căile Ferate care vor fi preluaţi după parafarea contractului. „Nu pleacă nici un om. În plus, chiar vrem să-i recalificăm pentru a putea lucra şi pe liniile principale de cale ferată”, a declarat Buruiană.
În ceea ce priveşte transportul propriu zis de călători de pe cele trei linii, directorul Servtrans a mărturisit că în primul an se va merge pe actuala formulă, cu locomotive şi vagoane închiriate, urmând ca din al doilea an să fie aduse automotoare, considerate mai fiabile.
Chiar dacă este specializată în transportul de marfă, firma care a câştigat dreptul de a administra cele trei linii secundare din judeţul Suceava mai are o secţie similară, pentru transportul de călători, între Roşiori şi Piteşti.
Linia Dărmăneşti - Cacica nu este dorită de nimeni
O altă linie secundară din judeţul Suceava pentru care se caută clienţi prin Bursa Română de Mărfuri este cea dintre Dărmăneşti şi Cacica. Reprezentanţii Regionalei CFR Iaşi spun că în urmă cu aproximativ un an o firmă a participat la licitaţie, dar a renunţat să semneze contractul.
„Probabil că acea firmă dorea să efectueze transport de călători până la Gura Humorului, dar din păcate, în zona Vârfu Dealului, un pod este rupt şi circulaţia feroviară este întreruptă de mai mulţi ani. Investiţia este destul de mare şi fără sprijin din partea statului nu se poate realiza”, a explicat un oficial din cadrul Regionalei CFR Iaşi dezinteresul pentru această secţie secundară.
( 6 oct 2008, 15:59:28