Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
luni, 6 oct 2008 - Anul XIII, nr. 235 (3916)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9762 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,717 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Schimbare

Căi ferate particulare spre Putna, Fălticeni şi Dornişoara

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)
Transportul feroviar particular începe să prindă rădăcini şi în Suceava. Trei linii secundare au fost închiriate de o firmă privată, care va opera în zonă cel puţin cinci ani. Contractul cu Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA urmează să fie încheiat în perioada următoare, după ce firma Servtrans Invest SA Bucureşti a câştigat licitaţia organizată pe 25 septembrie la Bursa Română de Mărfuri.

 

Liniile scoase la licitaţie şi pentru care au existat oferte sunt Dorneşti – Putna, Dolhasca – Fălticeni şi Floreni – Dornişoara. Câştigătoare a fost desemnată firma Servtrans Invest SA Bucureşti, care va administra cele trei secţii de linii pe o perioadă de cinci ani, conform Hotărârii Guvernului 1.409/2007 şi a Ordinului Ministrului Transporturilor 878/2008.

Noul administrator va prelua întreaga infrastructură, dar şi personalul care lucrează în aceste zone. În total, pe cele trei secţii de circulaţie lucrează aproximativ 50 de oameni.

Directorul general al SC Servtrans Invest SA Bucureşti, George Buruiană, a confirmat că firma pe care o conduce a câştigat licitaţia organizată de Bursa Română de Mărfuri, şi a explicat interesul de a investi în această zonă a ţării.

„Noi furnizăm servicii la Roman, şi mai nou la Dorneşti, iar aceste linii vin în sprijinul activităţilor derulate de firma noastră. Deocamdată nu am semnat contractul, dar acest lucru nu va întârzia prea multă vreme. Estimăm că până la sfârşitul anului vom intra în exploatare, chiar dacă potrivit legii avem la dispoziţie 6 luni pentru a semna contractul. Noi avem o idee generală despre ce vom prelua, dar am comandat şi un studiu pentru a şti cu precizie toate aspectele”, a spus George Buruiană.

 

Aduc automotoare în locul actualelor trenuri

Directorul general al SC Servtrans Invest SA Bucureşti a ţinut să-i liniştească pe salariaţii de la Căile Ferate care vor fi preluaţi după parafarea contractului. „Nu pleacă nici un om. În plus, chiar vrem să-i recalificăm pentru a putea lucra şi pe liniile principale de cale ferată”, a declarat Buruiană.

În ceea ce priveşte transportul propriu zis de călători de pe cele trei linii, directorul Servtrans a mărturisit că în primul an se va merge pe actuala formulă, cu locomotive şi vagoane închiriate, urmând ca din al doilea an să fie aduse automotoare, considerate mai fiabile.

Chiar dacă este specializată în transportul de marfă, firma care a câştigat dreptul de a administra cele trei linii secundare din judeţul Suceava mai are o secţie similară, pentru transportul de călători, între Roşiori şi Piteşti.  

 

Linia Dărmăneşti - Cacica nu este dorită de nimeni

O altă linie secundară din judeţul Suceava pentru care se caută clienţi prin Bursa Română de Mărfuri este cea dintre Dărmăneşti şi Cacica. Reprezentanţii Regionalei CFR Iaşi spun că în urmă cu aproximativ un an o firmă a participat la licitaţie, dar a renunţat să semneze contractul.

„Probabil că acea firmă dorea să efectueze transport de călători până la Gura Humorului, dar din păcate, în zona Vârfu Dealului, un pod este rupt şi circulaţia feroviară este întreruptă de mai mulţi ani. Investiţia este destul de mare şi fără sprijin din partea statului nu se poate realiza”, a explicat un oficial din cadrul Regionalei CFR Iaşi dezinteresul pentru această secţie secundară.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Căi ferate particulare spre Putna, Fălticeni şi Dornişoara.
 Vizualizări articol: 2724 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 4.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 4.0 din 4 voturi
Căi ferate particulare spre Putna, Fălticeni şi Dornişoara4.054

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Ce pod cetatene? trimis de
( 6 oct 2008, 15:59:28
ce pod vrea asta? la varful dealului e haita linia pe vreo 50 de metri, atata tot, nu au astia chef sa o faca, poate daca Omida o sa-i mane de la spate poate poate o sa se poata merge la humor pe aici. ar trebui sa intervina Omida pt ca in acest caz multi dintre consatenii lui care vor sa ajunga la humor sunt obligati sa umple buzunarele proprietarilor de dube
2.   Bine va mai sta trimis de
( 7 oct 2008, 15:33:13
Bine va mai sta cu cenzura ce-ati impus-o! Sunteti buni pentru sectia de propaganda si cultura a PCR!

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei