Pe 8 iulie, un tir plin cu role de hârtie de ziar s-a transformat în sicriu pentru şoferul lui, un polonez, care din cauza vitezei a pierdut controlul asupra autoutilitarei. Colosul s-a răsturnat, strivindu-l pe cel aflat la volan. O lună mai târziu, o cisternă cu bitum fierbinte s-a răsturnat, existând pericolul ca încărcătura să polueze un afluent al râului Dorna.
Drum reabilitat, semnalizare rutieră provizorie
După ce o parte din Drumul European DN 17 de la Vatra Dornei până la ieşirea din judeţ a fost reabilitat, şoferii apasă mai tare pedala de acceleraţie pentru a mai „scoate” din timpii de staţionare petrecuţi la coborârea Mestecănişului, ceea ce duce la nerespectarea semnalizării rutiere şi la accidente grave.
La intrarea în satul Căsoi, comuna Poiana Stampei, există o succesiune de curbe deosebit de periculoase, în care şoferii intră cu viteză, datorită aliniamentului în line dreaptă până aici. De la conducătorii auto am aflat că panoul de avertizare „Succesiune de curbe deosebit de periculoase” a fost montat de câteva săptămâni. Acesta este un indicator provizoriu, fiind fixat în două cauciucuri de autoturism umplute cu beton peste care s-au pus câţiva bolovani, pentru a nu fi dat jos de maşinile de mare tonaj.
Poliţiştii spun că cele două accidente din vara acestui an s-au datorat neadaptării vitezei, în zona curbelor viteza fiind restricţionată la 30 de kilometri la oră.
Autorităţile doresc o modificare în proiectul DN 17
Pe lângă zecile de accidente din anii trecuţi care au avut loc pe DN 17, în zona Plaiul Bârgăului, la intrarea în satul Căsoi, comuna Poiana Stampei, soldate cu pagube materiale şi pierderi de vieţi omeneşti, cele două din acest an i-au îngrozit pe localnici.
Conform primarului comunei Poiana Stampei, Elisei Todaşcă, s-a sperat ca prin noul proiect de modernizare a DN 17 să fie „tăiate” curbele.
“Prin proiectul drumului am crezut că se va repara această problemă prin îndreptarea tronsonului pe o porţiune de 50 m, material de umplutură fiind din belşug pentru a umple golul de la Podul Greblei".
Din păcate nu s-a realizat acest lucru, păstrându-se vechiul tronson sinuos. Indicatorul cu „Atenţie! Succesiune de curbe deosebit de periculoase” se află la circa 60 m de locul unde, anul acesta, pe data de 8 iulie, a decedat conducătorul auto de origine poloneză al unui autotren care s-a răsturnat, tot aici răsturnându-se, zece zile mai târziu, şi o cisternă cu bitum.
(30 sep 2008, 14:30:12