Până în prezent, cele mai mari crize din traficul sucevean se făceau simţite în perioada în care veneau acasă sucevenii plecaţi la muncă peste hotare, numărul maşinilor care circulau pe străzi aproape dublându-se.
Culmea e că nici măcar acum, când “stranierii” şi-au făcut de multă vreme bagajele şi s-au întors la muncă, blocajele din trafic nu s-au rărit, ci, din contră, tind să apară aproape zilnic.
Sute de maşini bară la bară, ore în şir pierdute în trafic, accidente stupide, din cauza aglomeraţiei, întârzieri la serviciu şi trenuri pierdute, nervi şi oboseală, aşa arată Suceava într-o zi normală, aşa cum a fost şi luni, când mii de suceveni şi-au “smuls părul din cap”, aşteptând să mai înainteze un metru sau doi în coloana de maşini ce se întindea de la Policlinică până în Burdujeni, la Orizont.
Străzi blocate după bunul plac al celor ce fac lucrări prin Suceava
Principala vină pentru blocajele rutiere de luni după-amiază o poartă firmele care s-au apucat să asfalteze zona de intrare către Iulius Mall, blocând un sens de circulaţie, fără să anunţe nimic.
Pentru cei care au circulat luni cu viteza melcului, în imensa coloană de maşini care s-a menţinut ore în şir pe Calea Unirii, pe Ana Ipătescu şi pe Ştefan cel Mare, misterul blocajelor de circulaţie se dezlega abia când vedeau utilajele staţionate în zona Bazarului şi muncitorii stând pe margine, veseli şi nepăsători la sutele de înjurături pe care le spuneau, cel puţin în gând, şoferii şi călătorii din autobuzele pline ochi, care s-au sufocat aproape două ore pentru a parcurge o distanţă de numai 2-3 kilometri.
Nu doar că lucrările respective ar fi trebuit făcute pe timp de noapte sau măcar nu la o oră de vârf, când toată lumea pleacă de la serviciu şi tinerii de la şcoală, dar nici măcar nu au fost anunţate, la Primărie sau la Poliţia Rutieră, pentru a fi luate măsuri de fluidizare parţială a circulaţiei.
Cu alte cuvinte, mii de suceveni care au pierdut inutil ore întregi în trafic, care nu au mai prins trenul sau cursa de autobuz spre care se îndreptau, ori pur şi simplu li s-a dat programul peste cap, au fost bătaia de joc a unor firme care fac ce vor şi când vor pe străzile Sucevei.
Controversatele sensuri giratorii
Problema e că pe străzile Sucevei se circulă mult mai greu şi ca urmare a închiderii traficului prin zona Şcheia, în vreme ce în municipiu sunt de asemenea multe alte străzi afectate de lucrări la reţelele de termoficare, la cele de apă şi canalizare, prin programul ISPA, cât şi de amenajările rutiere cerute de investitori precum Iulius Mall şi Galleria, care au cerut şi au obţinut amenajarea de sensuri giratorii în intersecţii intens circulate.
Deşi specialiştii în străzi şi cei de la Poliţia Rutieră susţin că sensurile giratorii sunt benefice pentru fluidizarea traficului şi pentru siguranţa călătorilor, foarte mulţi şoferi nu le văd deloc “cu ochi buni”, considerându-le a fi mult prea mari, încât mai tare încurcă decât ajută.
Măsuri urgente pentru fluidizarea traficului
Numeroasele probleme din trafic, care s-au făcut simţite de câţiva ani, dar s-au acutizat în ultima vreme, au determinat conducerea Primăriei Suceava să solicite unei firme specializate un studiu de fluidizare a traficului.
Din această săptămână, specialiştii firmei Incertrans Bucureşti, cu care lucrează şi Ministerul Transporturilor, vor analiza condiţiile de trafic din Suceava, pentru a veni cu propuneri concrete, până la finele anului.
“Este evident faptul că infrastructura actuală nu mai face faţă numărului extrem de mare de maşini apărute pe străzi în ultimii ani. Avem multe străzi gâtuite, sufocate de lipsa parcărilor, iar posibilităţile de a le lărgi sunt aproape inexistente. În funcţie de ce spun specialiştii, va trebui să facem mai multe sensuri unice şi să mai modificăm actuala structură stradală. Aşteptăm primele concluzii cel târziu în ianuarie, pentru ca din primăvară să le punem în practică. Blocajele din trafic sunt cele mai mari probleme cu care ne confruntăm acum”, a declarat primarul Sucevei, Ion Lungu.
Tot ieri, a fost luată decizia ca orice lucrare stradală să fie anunţată cu cel puţin 24 de ore înainte, atât Poliţiei Rutiere cât şi mass-media, pentru ca şoferii să poată ocoli zonele problemă, în loc să fie blocaţi ore în şir în trafic.
(24 sep 2008, 11:04:14
MUJE LUNGU !
MUJE LUNGU !
MUJE LUNGU !
MUJE LUNGU !
MUJE LUNGU !
MUJE LUNGU !
MUJE LUNGU !
MUJE LUNGU !
MUJE LUNGU !
MUJE LUNGU !
MUJE LUNGU !
MUJE LUNGU !