În urmă cu mai bine de o săptămână, primarul Olărean a solicitat de la bănci date despre disponibilul pe care îl are în conturi SC Servicii Comunale SA, pentru a recupera redevenţa datorată de societatea condusă de Nistor Tătar.
Cum datele solicitate reprezintă secret bancar, Servicii Comunale a considerat drept şicană gestul primarului şi a cerut executorului judecătoresc blocarea conturilor unităţilor de învăţământ pentru datoriile acumulate de Primărie.
Primarul Aurel Olărean a reacţionat imediat şi le-a cerut managerilor unităţilor de învăţământ să-şi monteze aparate de măsură pentru a nu mai plăti utilităţile în sistem pauşal, după care a anunţat SC Servicii Comunale SA că Primăria nu mai are bani pentru plata salubrizării.
„Prin prezenta vă facem cunoscut că în fundamentarea bugetului pe anul 2008 nu mai sunt credite la capitolul salubrizare şi, în consecinţă, nu mai putem înregistra eventualele facturi emise de dumneavoastră la credite bugetare angajate”, se arată în adresa trimisă prestatorului de utilităţi.
Cu toate acestea, directorul de la Servicii Comunale, în baza contractul de concesiune a serviciului de salubrizare din municipiu, va continua să igienizeze municipiul, însă a sesizat această situaţie la Garda de Mediu.
„Prin prezenta vă înaintăm adresa Primăriei pentru a lua măsuri legale ce se impun pe linie de protecţia mediului pentru nesalubrizarea localităţii”, se arată în adresa expediată Gărzii de Mediu.
„Ni se cere să nu mai facem curăţenie în municipiu…”
„Voi informa Adunarea Generală a Acţionarilor, Consiliul Local şi populaţia cu privire la adresa trimisă de Primărie. Practic, ni se cere să nu mai facem curăţenie în municipiu pentru că Primăria nu are credite bugetare la capitolul salubrizare. Noi vom respecta partea noastră de contract şi vom face curăţenie, iar Primăria trebuie să-şi îndeplinească mandatul dat de alegători şi să găsească bani, să rectifice bugetul local şi să plătească serviciile prestate”, a spus Nistor Tătar.
Directorul de la Servicii Comunale a precizat că instituţia pe care o conduce a deschis deja cinci acţiuni judecătoreşti împotriva Primăriei, pentru a recupera datoriile acumulate de această instituţie.
Conform datelor furnizate de firma rădăuţeană, Primăria datorează 120.112,5 RON pentru salubrizare, 66.088,2 RON pentru iluminat public, pentru prestări servicii penalităţi de 29.142,11 RON, 266.243,26 RON pentru investiţia de la adăpostul de animale, iar pentru serviciul de ecarisaj 124.271,75 RON.
De asemenea, Primăria a fost notificată cu privire la restanţele înregistrate la plata lucrărilor de întreţinere străzi, în valoare de 60.770,63 RON şi a fost înştiinţată că trebuie să plătească subvenţii în valoare de 1.472.639,66 RON şi penalităţi de 960.963 RON.
(20 sep 2008, 12:21:41