Decizia de a muta acolo toate serviciile care ţin de Direcţia Socială este motivată de lipsa spaţiilor din sediul Primăriei Suceava, situat vizavi de Parcul Areni, unde în ultimii ani s-au tot făcut diverse lucrări în urma cărora spaţii deschise, precum capete de holuri sau chiar holul de la parterul clădirii au fost transformate în birouri.
„Legislaţia şi intrarea în UE ne-a obligat să înfiinţăm multe servicii noi ori să suplimentăm numărul de locuri de la direcţiile existente. O mare problemă o avem şi cu depozitarea numărului foarte mare de acte cu care trebuie să lucreze toate aceste direcţii şi servicii din Primărie. Tocmai de aceea am decis ca întreaga Direcţie Socială să fie mutată în mini-Primăria de la Burdujeni, unde îşi are rostul, mai ales că majoritatea celor cu probleme sociale provin din acel cartier şi acum le este mai simplu să ajungă acolo”, a declarat primarul Sucevei, Ion Lungu.
Toate cele patru servicii principale din cadrul Direcţiei Sociale sunt funcţionale de astăzi la etajul I al Primăriei din Burdujeni, amenajată în clădirea fostului Cinematograf: Autoritatea tutelară – camera 1, Alocaţii – camera 2, Protecţia Socială - camera 3 şi Ajutoare sociale – camera 4.
Birou de registratură în Burdujeni
Şefa Direcţiei Sociale, Narcisa Marchitan, a precizat că în primele două - trei zile vor putea fi rezolvate doar cazurile de urgenţă, dar că până la sfârşitul săptămânii, toate serviciile vor putea funcţiona la parametri normali:
„Pentru că abia ne-am mutat aici, se mai lucrează încă la instalarea reţelei intranet şi Internet prin care avem legătură directă cu serverul Primăriei, tot acum urmând să ne aranjăm dosarele aduse de dincolo în noua cameră de arhivă. De asemenea, lucrăm la înfiinţarea unui birou de Registratură aici, la Burdujeni, pentru ca oamenii să nu fie nevoiţi să meargă şi în Centru, la sediul principal al Primăriei, pentru a pune o ştampilă. Toate serviciile pe care le aveau la dispoziţie în vechea locaţie vor fi prezente şi aici”.
Printre serviciile pe care le prestează Direcţia Socială se numără realizarea de anchete sociale, în urma cărora se oferă drepturi suplimentare familiilor cu probleme, acţiuni de protecţie a copiilor, acordarea alocaţiilor de stat şi a ajutoarelor sociale (inclusiv masa la Cantină), precum şi preluarea şi prelucrarea cererilor de acordare a ajutoarelor de căldură pentru familiile care se încălzesc folosind lemne, cărbune sau alţi combustibili petrolieri.