Taloanele securizate din cadrul Programului naţional de evaluare a stării de sănătate a populaţiei pot fi utilizate până la data de 31 decembrie 2008.
Anunţul a fost făcut, ieri, de preşedintele director general al Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Suceava, Michaela Pelepco, care a subliniat că persoanele care nu au primit talonul securizat în luna de naştere, în intervalul iulie 2007 – iunie 2008, pot verifica la sediul instituţiei dacă acesta a fost sau nu returnat de Oficiul Central Bucureşti.
Şeful CAS a reamintit că Programul naţional de evaluare a stării de sănătate a început în luna iulie 2007, iar distribuirea directă către populaţie a taloanelor, de către oficiile poştale, în luna de naştere a fiecărui beneficiar în parte, s-a efectuat în intervalul iulie 2007- iunie 2008 şi că fiecare persoană primeşte doar un talon în cadrul acestui program.
54.856 de taloane trebuie ridicate de beneficiari, de la sediul CAS
“Facem această precizare deoarece un număr mare de persoane, născute în lunile iulie şi august, care au fost deja evaluate pe baza talonului primit anul trecut, se adresează CAS solicitând un al doilea talon”, a spus Michaela Pelepco, adăugând că taloanele care nu au fost înmânate beneficiarilor (pentru persoanele care nu au fost găsite la domiciliu, care nu le-au ridicat de la oficiile poştale sau şi-au schimbat domiciliul) au fost returnate la Oficiul Poştal Central Bucureşti care, la rândul său, le transmite Casei de Asigurări de Sănătate Suceava.
“Până la această dată avem înregistrate un număr de 54.856 taloane returnate. La nivelul instituţiei noastre, acestea sunt scanate şi înregistrate pe baza codurilor numerice personale şi sunt înaintate persoanelor care le solicită. Din taloanele existente la sediul CAS, până în momentul de faţă, un număr de 3.000 taloane au fost înaintate persoanelor care le-au solicitat”, a punctat Michaela Pelepco.
Şeful CAS a precizat că pentru buna desfăşurare a Programului naţional de evaluare a stării de sănătate a populaţiei, persoanele care nu au primit talonul securizat în luna în care s-au născut trebuie să depună la sediul CAS Suceava o sesizare în acest sens, însoţită de o copie după CI/BI. La nivelul instituţiei, se va verifica existenţa respectivelor taloane, care vor fi eliberate, pe loc, persoanelor în cauză care, astfel, se vor putea adresa medicului de familie.
Un salariat al CAS se deplasează în judeţ şi împarte taloanele
Persoanele care nu au primit la domiciliu taloanele pot verifica pe site-ul CAS Suceava, www.cassv.ro, introducând codul numeric personal (CNP), dacă talonul este la sediul instituţiei, de unde, în caz afirmativ, îl pot ridica cu o copie a buletinului de identitate (sau certificat de naştere, pentru copii).
Mai mult, pentru a veni în sprijinul persoanelor din judeţ care nu au primit la domiciliu talonul securizat, CAS a hotărât ca un salariat al instituţiei, care se deplasează în teritoriu pentru a încasa contribuţiile la fondul de sănătate al persoanelor fizice, să preia cererile solicitanţilor şi să le elibereze talonul.
Cererile sunt preluate după ce salariatul CAS verifică, în baza de date cu taloanele returnate pe care o are la dispoziţie, dacă talonul este la sediul instituţiei, urmând ca la viitoare deplasare a angajatului CAS în teritoriu să fie înmânate taloanele.
Angajatul CAS Suceava se deplasează în judeţ în fiecare săptămână, între orele 9.00-13.00, după cum urmează: luni la casieria Spitalului Municipal Câmpulung Moldovenesc, marţi şi miercuri la Spitalul Municipal Rădăuţi, vineri la Policlinica Municipală Fălticeni.
(23 aug 2008, 11:11:15