O firmă de curierat ţine de trei săptămâni de zile banii unui sucevean care a trimis prin intermediul acesteia un produs în judeţul Neamţ.
El a livrat un pachet cu cablu de internet pe 24 iulie, iar persoana din Neamţ i-a trimis contravaloarea acestuia a doua zi, pe 25 iulie, după ce a primit coletul pe care îl aştepta. De atunci banii stau la firma de curierat, clientul din Suceava pierzându-şi orice urmă de răbdare.
Contactat telefonic de reporterii ziarului nostru, reprezentantul zonal al firmei a dat vina pe faptul că mulţi angajaţi sunt în concediu, cauză din care mai apar întârzieri.
Clientul, informat că nu se ştie când va primi banii
Iulian M., în vârstă de 25 de ani, din municipiul Suceava, a încheiat pe 24 iulie un contract cu Ro Courier Logistic Group, conform căruia trimite un colet de patru kilograme către o persoană din Neamţ, care va fi livrat contra unui ramburs în bani de 60 de lei, destinatarul luându-şi obligaţia să achite şi taxa pentru acest serviciu.
„A doua zi persoana căreia i-am trimis coletul mi-a comunicat că l-a primit şi a achitat suma de 60 de lei, aşa cum ne-am înţeles. Am aşteptat să primesc banii mai multe zile. Abia pe 7 august, când am văzut că nu primesc vreun răspuns, am sunat la firmă. Mi s-a comunicat că sunt ceva probleme cu angajaţii, dar luni, pe 10 august, voi primi banii. Nu m-a contactat nimeni, am sunat din nou, şi după ce am fost purtat de la un telefon la altul, după alte câteva zile, o doamnă mi-a spus că firma are probleme financiare şi nu ştie când voi primi banii”, povesteşte păgubitul, care a fost informat, susţine el, că şi alţi clienţi sunt în aceeaşi situaţie.
Chiar dacă nu este vorba de o sumă mare, Iulian M., se declară revoltat de situaţia în care este pus.
„E o perioadă dificilă, mulţi angajaţi sunt în concediu”
În cursul zilei de ieri am purtat o discuţie cu Ciprian Cojocariu, supervizer al firmei, pe zona Suceava - Botoşani.
„Clientul nu a primit suma, însă banii au ajuns chiar azi la agentul care s-a ocupat de contract şi vor fi viraţi în cel mai scurt timp către expeditor”, ne-a spus acesta.
Întrebat cum se explică această întârziere, bărbatul a dat vina pe lipsa de personal din lunile de vară.
„E o perioadă dificilă, mulţi angajaţi sunt în concediu, şi de aceea a apărut întârzierea”, a fost răspunsul lui Ciprian Cojocariu.
Interesant este că în contractul încheiat de Iulian M., cu Ro Courier nu se aminteşte nimic de timpul maxim de efectuare a serviciului de ramburs, ceea ce ar putea reprezenta un colac de salvare pentru firmă.
Reclamaţie la OJPC
În cursul zilei de luni, suceveanul a depus o reclamaţie la Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Suceava, pentru serviciile Ro Courier.
De pe pagina de internet a Ro Courier Logistic Group am aflat că firma are puncte de lucru în toate judeţele ţării, cu servicii „prompte” oriunde în România.
Trimiterea unui colet de un kilogram este tarifată cu 16,5 lei, la fiecare kilogram în plus adăugându-se o taxă de un leu. Taxa de ramburs de bani este de 10 lei, plus 1% asigurare obligatorie din valoarea totală a rambursului de bani.
(20 aug 2008, 12:16:21