Asociaţia Regională de Educare a Adulţilor (AREAS) a demarat sondajul de opinie în rândul pacienţilor şi angajaţilor de la Spitalul Judeţean de Urgenţă, comandat de administraţia unităţii, cu scopul de a afla care este gradul de satisfacţie al bolnavilor faţă de serviciile medicale acordate şi în ce măsură salariaţii sunt mulţumiţi de condiţiile asigurate la locul de muncă.
300 de chestionare destinate medicilor, asistentelor, infirmierelor şi îngrijitoarelor şi tot atâtea adresate persoanelor internate sunt distribuite de luni în spital, a anunţat ieri, în conferinţă de presă, Magda Sniatowschi, reprezentantul AREAS.
Potrivit sursei citate, primele rezultate ale sondajului indică o lipsă de deschidere a cadrelor medico-sanitare de a răspunde la întrebările care vizează diverse aspecte din spital, printre care cele legate de echipamentul tehnic şi resursele materiale folosite, în ciuda faptului că formularele pe care trebuie să le completeze au un caracter anonim.
Prin comparaţie, bolnavii sunt mult mai receptivi, acceptând cu mai multă uşurinţă să-şi spună părerea faţă de condiţiile hoteliere şi asistenţa sanitară de care beneficiază.
Chestionarele, aplicate pe tot parcursul lunii
Magda Sniatowschi a arătat că, în ceea ce priveşte pacienţii, chestionarul se aplică doar celor care au minim trei zile de spitalizare, ceea ce înseamnă că au avut timp suficient să evalueze aspecte precum confortul din saloane, condiţiile igienice, calitatea mâncării, a serviciilor medicale primite sau gradul în care le sunt respectate drepturile.
„Nu este un răspuns care să fie 90% relevant, dar există o departajare la pacienţii care vin din mediul rural versus cei din mediul urban. Primii, majoritatea cu vârste peste 45 de ani, tind să dea răspunsuri în favoarea spitalului, ceilalţi deja clasifică serviciile, iar răspunsurile lor arată nemulţumirea. Asta şi pentru că au grad de comparaţie şi ca atare pretenţiile sunt mai mari”, a punctat reprezentantul AREAS.
Sondajul va fi realizat pe tot parcursul acestei luni, iar concluziile trase vor fi utilizate pentru identificarea punctelor slabe şi forte ale spitalului. Ulterior, rezultatele obţinute vor sta la baza unor decizii care vor schimba în bine situaţia din Spitalul Suceava.
(14 aug 2008, 21:13:49