Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
marţi, 12 aug 2008 - Anul XIII, nr. 188 (3869)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9766 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7317 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Proiect

Porţi la intrările rutiere în judeţul Suceava

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

La intrările rutiere în judeţul Suceava vor fi montate porţi, construcţii ce vor fi inspirate din modelul porţilor bucovinene. În acest sens, Consiliul Judeţean Suceava a aprobat o hotărâre prin care se organizează un concurs de creaţie plastică pentru realizarea proiectului acestor porţi, la care vor putea participa persoanele având calitatea de autor în sensul Legii privind drepturile de autor şi drepturile conexe.

Potrivit regulamentului de participare la acest concurs, monumentul se va realiza ca o poartă bucovineană, iar autorii vor avea în vedere ca prin opera propusă să evoce specificul judeţului Suceava.

Autorul proiectului declarat câştigător va primi un onorariu care urmează a fi stabilit de către comisia pentru evaluarea şi negocierea ofertelor de proiect pentru drepturile de autor, care va fi numită prin dispoziţia preşedintelui Consiliului Judeţean, Gheorghe Flutur.

Monumentul inspirat din poarta bucovineană ar urma să fie amplasat iniţial la intrările în judeţ, pe drumurile naţionale.

 

Dispute pe marginea titulaturii de „poartă bucovineană”

Denumirea de poartă bucovineană a acestor monumente a stârnit discuţii între membrii Consiliului Judeţean Suceava.

Consilierul PSD Gheorghe Iacob a solicitat plenului să se renunţe la această denumire, în condiţiile în care nu toate localităţile de graniţă ale judeţului au făcut parte din Bucovina.

„Ar trebui să nu apară scris pe aceste monumente denumirea de 'poartă bucovineană'. Asta pentru că nu toate localităţile de graniţă din judeţul Suceava au fost în Bucovina, şi poate că o să existe deranj în rândul populaţiei”, a declarat Iacob.

Acesta a fost combătut de consilierul PD-L, Dan Dascălu, care a precizat că problema semnalată de Gheorghe Iacob este una falsă.

„Trebuie să avem un simbol pentru toţi locuitorii judeţului Suceava. iar cel mai pregnant simbol pentru noi este cel al porţii bucovinene. Iar concursul va porni de la acest simbol al porţii bucovinene, urmând ca artiştii să propună schiţe de monumente în baza acestei teme”, a declarat Dan Dascălu.

În cele din urmă, consilierii judeţeni suceveni au căzut de acord ca monumentele ce vor fi amplasate la intrările în judeţ să fie inspirate din poarta bucovineană, însă această denumire să nu fie inscripţionată pe acestea.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Porţi la intrările rutiere în judeţul Suceava.
 Vizualizări articol: 2775 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 2.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 2.0 din 4 voturi
Porţi la intrările rutiere în judeţul Suceava2.054

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Hi hi hi trimis de
(12 aug 2008, 11:11:58
Mai Fluture, eu recomand sa puneti porti grecesti sau ucrainene ca va faceti de ras daca afla turistii ca de fapt aici ii Bucovina. La ce dezastru ii in infrastructura ii vai si amar de voilaughing.
1.1  RE: Hi hi hi trimis de
(12 aug 2008, 11:24:32
Corect, alea ne-ar reprezenta la fel de bina ca portile bucovinene...
1.2  RE: Hi hi hi trimis de
(12 aug 2008, 13:26:35
mai bine ar pune niste panouri cu poze cu gropi, ca astea ne reprezinta in primul rand.
2.   Un bou la poarta noua trimis de
(12 aug 2008, 11:23:45
no coment
2.1  RE: Un bou la poarta noua trimis de
(12 aug 2008, 18:45:57
eu am sa comentez : o sa vina fluturili cu portili si onofrei cu vacili. onofrei o sa bage mana sub coada unei vaci sa faca un bou si sa stea toti tri ca boii la poarta noua. nu uita fluture...sa puneti la intrare si o cruce si sa scrieti pe ea numele omului pe care l-a omorat onofrei si nu a dat socoteala pentru asta.
3.   Tinutul Suceava - Tara de sus a Moldovei trimis de
(12 aug 2008, 11:43:21
Mi se pare cel putin suspecta aceasta insistenta a pedelaturilor privind utilizarea denumirii "Bucovina" pentru orice din aceasta zona. Este un cuvant de origine slava dat de imerialistii austrieci unei zone cucerite de ei in secolul 18. Ce treaba avem noi romanii moldoveni cu aceasta denumire!? Stiu ca multi din aceasta zona se dezic si de moldovenism si se cred mai cu mot. Este o aberatie! Adica ne mandrim cu Stefan cel Mare, care a fost "cel mai mare roman" care a codus Moldova, dar ne este rusine cu denumirea de moldovean. De ce imediat dupa marea unire din 1918 si nici comunistii nu au utilizat cuvantul Bucovina pentru denumirea vreunui tinut din aceasta zona. Tocmai ca stiau mai multa istorie si erau mai patrioti decat falsii patrioti din ziua de azi (ma refer in primul rand la politicieni). Cat despre punerea de porti la intrarea in judet, mi se pare ca este numai un fixism de-a lui Flutur.

3.1  RE: Tinutul Suceava - Tara de sus a Moldovei trimis de
(12 aug 2008, 13:28:25
Pai si-a pus poarta noua si la intrarea in biroul lui de la prefectura, ca sa se uite ca vitelul la ea.
3.2  RE: Tinutul Suceava - Tara de sus a Moldovei trimis de
(12 aug 2008, 14:11:42
pt. ROIU : BUCOVINA tradus in romaneste inseamna......FAGURENI (de la ...FAG) !!

zici ca nu are....nimic comun cu....regiunea ??
3.3  RE: Tinutul Suceava - Tara de sus a Moldovei trimis de
(12 aug 2008, 15:40:18
Roiu esti prost, temenul bucovina se folosea si pe vremea lui Roman Voda si insemna palc de padure. ca e slav asta e adevarat, insa era un cuvant folosit aici.

Temida esti si mai prost, termenul bucovina a fost asociat mai tarziu cu padurea de fag

studiati dobitocilor ca numa nu rageti
3.4  RE: Tinutul Suceava - Tara de sus a Moldovei trimis de
(12 aug 2008, 16:19:50
CAMILE , tu chiar esti....batut in....cap !!!

am doar o...intrebare : din...nastere sau ....recent ???

asa pentru....inteligenta ta , afla ca BUC = FAG (de origine...slava) !!!

esti din grupa celor care se cred...inteligenti , dar in realitate nu-s mai.... inteligenti decat raza de actiune a unei...basini.
3.5  RE: Tinutul Suceava - Tara de sus a Moldovei trimis de
(12 aug 2008, 23:50:59
Temida, ia si-l pupa pa Camil intre fagi
3.6  RE: Tinutul Suceava - Tara de sus a Moldovei trimis de
(13 aug 2008, 09:00:33
Dar si in germana se spune buch la fag , atunci dece credeti ca e de origine slava? Sau poate si nemtii au luat termenul tot din slava?
4.   ABERATIE trimis de
(12 aug 2008, 12:06:26
Si mie la fel. Dar nu vor sa inteleaga. Asa i s-a nazarit lui flutur
4.1  RE: ABERATIE trimis de
(12 aug 2008, 18:02:46
mai lipsesc, flutureii/////
5.   Penibil trimis de
(12 aug 2008, 12:06:27
De porti mai aveam nevoie,ca restul le avem pe toate,de acum nu ne mai ramane decat sa ne mandrim.Imi dati si mie cheia de la poarta?:)))
5.1  RE: Penibil trimis de
(12 aug 2008, 12:17:18
Da, dom' flutur, numa' vezi cat de inalte le faci, mai trebe de lasat loc pentru transporturi exceptionale pe drumurile nationale. Sa nu stea aia pe urma sa priveasca ca fluturele la larva noua ca n-au pe unde trece
6.   Tragi- comedie trimis de
(12 aug 2008, 12:42:50
Ce-or fi mancat guvernantii nostri ca au numai fluturi la cap. Ce e mai comic e faptul ca toti oamenii de rand vad lucrurile firesc si practic ( ex. portile, sensurile giratorii, suprasemaforizate, etc ), iar ALESII le vad tocmai pe dos. Are cineva o explicatie unde e logica lor ?
7.   Numai porti sau si taxe... trimis de
(12 aug 2008, 12:45:34
Numai porti sau si taxe la intrarile in oras.
8.   Sa nu uitati de licitatia pentru fan trimis de
(12 aug 2008, 12:59:50
Daca totusi faceti porti atunci sa puneti langa fiecare poarta noua si cate un brat mare de fan proaspat, sa nu rabde de foame boul flutur si ceilalti bourasi din grajdul PD-Laturilor, atunci cand vor trece sa raga la porti noi. Altceva mai bun cand incepeti sa faceti? Timpul trece si nu se vede nimic. Bombalailor, vorba lui Stan.
9.   Interesant trimis de
(12 aug 2008, 13:11:11
Primul simbol il avem (in persoana initiatorului), ne mai trebuia poarta ! Acum ca le avem pe amandoua ar trebui sa avem si " sunet " ! Cred ca la " sunete " se pricepe fostul vice-presedinte (viceprimar) comunist Iacob Gheorghe ,actual consilier PSD ! Nu-i asa ?
10.   Pasaport trimis de
(12 aug 2008, 13:30:15
Oare va trebui sa avem si pasaport ca sa trecem prin portile alea?
11.   Ma.tie iti zboara fluturi prin cap! trimis de
(12 aug 2008, 14:19:48
Ce porti iti trebuie?sa mai fie un obstacol de moarte in plus?numai mandrie de kakanar e in tine,voi mai faceti la fraieri cate o poarta cate o cruce la intersecti doar sa sustrageti atentia!
11.1  RE: Ma.tie iti zboara fluturi prin cap! trimis de
(12 aug 2008, 14:38:11
Si inca ce fluturi.... Eu stiu si secretul lipsei de logica a fluturilor ce zboara in lungu lungimii drumurilor !!!!!!
12.   Recomandare trimis de
(12 aug 2008, 14:54:17
Recomand cu caldura o poarta greceasca care sa fie amplasata la intrarea in judet dinspre Bistrita, chiar pe drumul european refacut de firmele grecesti.
13.   Mai ginditi va rog trimis de
(12 aug 2008, 15:16:07
dupa drumurile pe care le avem merge si o portita moldovineasca din nuiele ca sa nu intre vacile si oile...eeeeeee tara arde si baba se chiaptana .mai bine am face obiective de lucru pt tinerii,,,
14.   Lectorul marxist, dascalu... trimis de
(12 aug 2008, 15:18:50
Acest oportunist Dascalu, care a terminat facultatea de marxism ,in virtutea careia, pe vremea pe care acum o infiereaza ( nu cu manie proletara, fireste...), preda, cu patos si fanatism, invatatura marxista si care prin anii 90-96 facea exericitii de bascalie la adresa partidelor istorice,.......si-a lasat de mult timp barba, in ideea ca eficienta linsului fundului mai marilor momentului, va creste, prin senzatiile provocate de perii suri......Ca din moldovean sadea vrea sa devina bucovinean, doar pentru a se prostitua pentru noul sau "peste" Flutur, nu-i de mirare. De-a lungul timpului, tovarasia sa,a schimbat multi pesti si multi amanti....Cat despre ideologie.....

De mirare este insa faptul ca i se mai arunca acestui "cersetor", exact cand are nevoie, cate un os.

15.   Tzara de kko judetz de kko trimis de
(12 aug 2008, 16:16:36
tzara arde si baba se cheaptana! asta ne mai trebuia si avem de toate. e clar ca haitele astea lucreaza numai la imaginea lor
16.   Le papillon trimis de
(12 aug 2008, 16:45:39
Acest le papillon- in franceza fluture sau prezervativ- se da cel mai tare din parcare.Il doare-n stremeleag ca majoritatea oamenilor din judet au venituri la limita saraciei, el prezervativul o tine ca gaia matul ca ii trebuie poarta-n casa. Bai barbugiule, lasa-te de vrajeli si nu te mai baga ca musca-n curul calului sa tot apari pe sticla. Esti o treanta.
17.   Bucovina trimis de
(12 aug 2008, 17:07:04
dl flutur foarte bine bun proectu portile bucovinei vrem sa vedem scris asa cum neai promis nu vrem sa perdem numele pentru un pesedist cu mintea stricata care ne face de ras si nu stie sa puna in valoare zona bucovinei pesedist moldovean ce esti la tara paelor la botosani cu tine la taranoaia tradatorule nu ai ce cauta in bucovina .sustinem toate proectele dl flutur sunt foarte bune fara modificari pesediste si asteptam portile bucovinei neam saturat de tabla aia ruginita la intrare in judetul suceava parca intri intro zona parasita se vad urmarile pesedeului .nu renuntati vrem portile scrise ateptam fiti bucovineni nu uitati de dulcea bucovina nu va vindet la moldoveni pentru doua sate care sunt pe partea moldovei
17.1  RE: Bucovina trimis de
(12 aug 2008, 17:12:13
Zise OK sau OH si mai lua o gura de fan.
17.2  RE: Bucovina trimis de
(13 aug 2008, 07:58:26
"OK", esti semianalfabet mosule! Niciodata nu am vazut atatea greseli gramaticale intr-un text! Se vede de la o posta ca esti o pedelatura de cea mai joasa speta. Cat despre continutul textului, pur si simplu mi-e scarba. Esti razna rau?!
17.3  RE: Bucovina trimis de
(13 aug 2008, 08:16:22
Mmai timpitule de Ok Flutur are fluturi la cap ,zona falticeni este in Moldova nu in Bucovina poarta sa o puna la Bunesti ca astfel ii dam foc,si decit asa ceva mai bine cu banii facea o casa la uin sinistrat din C Lung. Timpenii timpenii si Andreica Betivul nu vrea poarta noua ca el se uita ca boul.
18.   CAJVANA=BOTOSANA trimis de
(12 aug 2008, 17:15:13
Voi nu vedeti ca EL a ramas complexat de cand era copil si la intrarea in ,,orasul" vecin CAJVANA erau astfel de porti la intrare.Acuma ca a ajuns gospodar sef de judet pune in aplicare visele din copilarie....
19.   Atat poate face dl. Flutur?! trimis de
(12 aug 2008, 17:26:07
Nu v-am votat sa faceti gargara!

Maine poimaine ne ziceti ca ati pus-o pe femeia de servici sa mature prin consiliul judetean ca era mizerie pe jos. Obligatoriu dupa 2 zile o sa faceti inca o conferinta de presa sa ne anuntati ca e curat pe jos la d-voastra in birou.

Daca continuati cu gargara si mai putin cu faptele o sa patiti ca Marza peste patru ani.

Noi asteptam lucruri mari de la d-voastra, sa aduceti investitori mari, sa faceti infrastructura, lobby pentru o autostrada etc.

Asta este nivelul d-voastra, trei scanduri la intrarea in judet?
20.   Portile....... cuji/ trimis de
(12 aug 2008, 17:40:03
Referitor la ce spune ROIU ; De unde sa stie padurarul (Flutur) istorie el se pricepe la aruncat banii ,ca la aviara/
20.1  RE: Portile....... cuji/ trimis de
(13 aug 2008, 08:18:50
De luat euroi ca la aviara.
21.   Pentru OK si alti inapoiati Camil-e trimis de
(12 aug 2008, 20:18:35
Bucovina = tara de dincolo de fagi,o zona cu padureni unde civilizatia a fost inexistenta pana la venirea austriecilor incepand din secolul al XVII-lea. Dupa plecarea lor..JALE.Au ramas prostii care se cred descalecatori , un neam barbar care stiu a da cu toporul tanjind dupa bogatiile culturale ale vecinilor razesi.Si daca prostul nu-i fudul...nu-i prost destul. Si uite asa vor portile astea.

"VOI CARE INTRATI PE AICI, LASATI ORICE SPERANTA..."
22.   PROPUN trimis de
(12 aug 2008, 20:42:27
Propun cu mandrie ca primele porti sa fie puse pe drumul spre Dorohoi si pe drumul spre Botosani. Sa se uite turistii germani si japonezi care vor veni din croaziera turistica din judetul Botosani ca ghitzelul la poarta noua. Bucovineana.
23.   Mai bine.. trimis de
(12 aug 2008, 21:57:12
Mai bine puneti la intrare in oras poza cu fratii Lungu,sa creada turistii ca s-a mutat Comtimul la Suceava!Macar la cresterea suinelor sa fim buni.De fapt stiau asta,de cand cu poza lui Marza....
24.   Sa fiu iertat daca gresesc!! trimis de
(12 aug 2008, 22:34:22
sa fiu iertat daca gresesc!! ....dar cred ca portile aste sunt ca un fel de mot la ca cat!!
25.   Chiar asta este prioritatea trimis de
(12 aug 2008, 22:49:25
Chiar asta este prioritatea Sucevei si a judetului ? toate sunt puse la punct si numai portile mai lipsesc! Mai sefilor spalati-va cu apa rece ca gheata si faceti inviorarea dis dimineata , poate va mai oxigenati mintile !
26.   Mai Fluture! trimis de
(12 aug 2008, 23:18:25
Poarta e pentru tine, ca sa te uiti ca boul la poarta noua. De doua luni esti sef peste administratia din Suceava si in afara de gargara si ceva comisioane acordate prietenilor nu ai facut nimic. O sa treaca patru ani asa oare?! Doar la gargara va pricepeti, voi, marele partid condus de un pitic!
27.   Vasile trimis de
(13 aug 2008, 01:15:36
sint bune portile imbunatateste turismul ar trebui scris pe ele macar pe cele care vor fi intre ardeal si bucovina sa stie tarani ardeleni undei bucovina caci putini ardeleni stiu geografie sa ne facem mila de ei sai ajutam sai trimitem la scoala bucovina te iubesc. vasile de la cicago
27.1  RE: Vasile trimis de
(13 aug 2008, 07:24:28
vasile, cum a-i ajuns l-a cicago a-sa analfabetician ?
27.2  RE: Vasile trimis de
(13 aug 2008, 08:07:42
"A" este un alt analfabet de la pedelaturi, daca n-o fi tot cel care a postat cu "OK". Astia sunt oamenii fluturelui, niste taranusi violenti si analfabeti. Mi-e scarba de voi, de acest partid struto-camila, care a luat de la fiecare partid si doctrina cate ceva: de la social-democrati trandafirul (basca ca au facut parte si din internationala socialista pana acum trei ani), de la liberali cuvantul din titulatura, iar ei se declara populari?! Ce sa inteleaga un om de rand?! Probabil ca este partidul unic si ca nu mai este nevoie de celelalete. Halal democratie.
28.   Poarta trimis de
(13 aug 2008, 20:01:59
Asa e soarta boului,

vitel adult,

sa stea la poarta noului

ceva mai mult !

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei